Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τι συζητάει η ιδιοκτήτρια της British Airways με τις Starlink και Amazon

«Εργαζόμαστε πολύ, τόσο με την Starlink όσο και με την Kuiper της Amazon». Τι είδους συμφωνία συζητάει η IAG με τις δύο εταιρείες. Η ειδοποιός διαφορά για τις αγορές των ΗΠΑ και της Ευρώπης.

Τι συζητάει η ιδιοκτήτρια της British Airways με τις Starlink και Amazon

Σε συζητήσεις με την Starlink του Έλον Μασκ βρίσκεται ο όμιλος IAG που έχει υπό την ιδιοκτησία του τη British Airways μεταξύ άλλων, προκειμένου να εξοπλίσει τον στόλο των αεροσκαφών της με δίκτυαWi-Fi.

Όπως επισημαίνει το Bloomberg, η κίνηση εμπίπτει στον σχεδιασμό της Starlink που παρέχει υπηρεσίες πρόσβασης στο διαδίκτυο μέσω δορυφόρων και να διεισδύσει περισσότερο στην αγορά των επιβατικών αερομεταφορών.

Η IAG, στην οποία ανήκουν επίσης η ισπανική Iberia και η ιρλανδική Aer Lingus, δεν έχει λάβει κάποια τελική απόφαση και σταθμίζει τις επιλογές κα από άλλους παρόχους όπως η Project Kuiper της Amazon, δήλωσε στο Bloomberg σε συνέντευξή της η επικεφαλής καινοτομίας του αεροπορικού ομίλου, Αναλίσα Γκιγκάντε.

«Εργαζόμαστε πολύ, τόσο με την Starlink όσο και με την Kuiper της Amazon. Έχουμε μερικά πραγματικά συναρπαστικά πράγματα που έρχονται, αλλά αυτά θα είναι για το επόμενο έτος», ανέφερε.

Έντονος ανταγωνισμός

Οι συνομιλίες υπογραμμίζουν τον διαφαινόμενο ανταγωνισμό στην αγορά αεροπορικών υπηρεσιών. Οι αεροπορικές εταιρείες συνάπτουν συμφωνίες με τη Starlink και άλλες εταιρείες για να αντικαταστήσουν το δαπανηρό, περιορισμένων δυνατοτήτων δίκτυο Wi-Fi εν ώρα πτήσης. Το διευρυμένο δορυφορικό εύρος ζώνης δίνει τη δυνατότητα στους επιβάτες να περιηγηθούν στο διαδίκτυο με τρόπο παρόμοιο όπως στο έδαφος.

Επί του παρόντος, η Starlink εξυπηρετεί περίπου 4 εκατ. πελάτες μέσω ενός δικτύου χιλιάδων δορυφόρων σε σχετικά χαμηλή τροχιά γύρω από τη Γη, οι οποίοι συνεργάζονται για να παρέχουν ευρυζωνική κάλυψη του διαδικτύου στο έδαφος.

Ένα εμπόδιο για το Starlink είναι η πολυπλοκότητα της διαδικασίας πιστοποίησης, σημειώνει η Γκιγκάντε. Όπως τονίζει η ίδια, η IAG αξιολογεί διάφορες επιλογές, όπως πότε ο όμιλος θα μπορούσε να εγκαταστήσει τη νέα υπηρεσία.

Οι αεροπορικές εταιρείες στις ΗΠΑ μπορούν εύκολα να συνεργασθούν με την Starlink επειδή είναι ήδη πιστοποιημένη από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, όμως οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες πρέπει να περάσουν από μια διαδικασία πιστοποίησης, εξηγεί. Παράλληλα, προσέθεσε ότι η British Airways θα χρειαστεί ξεχωριστή πιστοποίηση από την Iberia,.

«Υπήρξε μια φρενίτιδα ανακοινώσεων», δήλωσε η Gigante. «Θέλω πραγματικά να σιγουρευτώ ότι όταν αποφασίσουμε να ανακοινώσουμε, θα μπορούμε πραγματικά να το εφαρμόσουμε (το δίκτυο)».

Ερωτηθείς για τις συζητήσεις με την IAG και τα σχόλια σχετικά με την πιστοποίηση, εκπρόσωπος της SpaceX δήλωσε: «Δεν είναι σίγουρο», χωρίς να δώσει λεπτομέρειες ή να επεκταθεί.

Η Amazon σχεδιάζει να εκτοξεύσει τους πρώτους λειτουργικούς δορυφόρους της Kuiper στις αρχές του επόμενου έτους, με την υπηρεσία να ξεκινά μέχρι το τέλος του 2025.

Οι συμφωνίες Starlink

Η United Airlines ανακοίνωσε τον περασμένο Σεπτέμβριο μια συμφωνία με την Starlink για παροχή internet, στη μεγαλύτερη μέχρι στιγμής συμφωνία του Έλον Μασκ με μεγάλους αερομεταφορείς. Εκτός των ΗΠΑ, η AirBaltic αναμένεται να είναι ο πρώτος αερομεταφορέας στην Ευρώπη που θα παρέχει τις υπηρεσίες της Starlink στον στόλο της. Οι υπηρεσίες της χρησιμοποιούνται από την Qatar Airways, ενώ η Air New Zealand  και η ZIPAIR Tokyo έχουν ανακοινώσει συμφωνίες με την εταιρεία.

Η ανάπτυξη της Starlink με οικιακούς πελάτες σε αγροτικές περιοχές και όχι μόνο, είναι μεταξύ των παραγόντων που πιέζουν τις μετοχές των παραδοσιακών παρόχων δορυφορικού διαδικτύου, όπως η Viasat και η Gogo.

Η IAG το 2017 ανακοίνωσε συμφωνία για ευρυζωνικές συνδέσεις εν πτήσει με την Inmarsat, η οποία εξαγοράστηκε από τη Viasat πέρυσι.

Οι αναλυτές λένε ότι οι καθιερωμένοι πάροχοι διαδικτύου θα παραμείνουν οι ηγέτες της αγοράς για αρκετά χρόνια, δεδομένης της αργής ανάπτυξης του κλάδου και επειδή η Starlink δεν προσφέρει ακόμη σημαντικά περισσότερες δυνατότητες από τους ανταγωνιστές της.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v