Οι ιαπωνικοί γίγαντες αυτοκινήτων Honda και Nissan θα ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις για συγχώνευση, ενώνοντας τους πόρους τους προκειμένου να ανταγωνιστούν από καλύτερη θέση τους μεγαλύτερους παγκόσμιους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, μεταδίδει η εφημερίδα Nikkei.
Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες αποσκοπούν στη λειτουργία τους υπό ενιαία εταιρεία χαρτοφυλακίου και αναμένεται σύντομα να υπογράψουν μνημόνιο κατανόησης για τη νέα συγχωνευμένη εταιρεία, προστίθεται.
Η Honda και η Nissan δεν ήταν άμεσα διαθέσιμες για σχολιασμό των αιτημάτων του Reuters.
Η κίνηση προκύπτει καθώς ο σκληρός ανταγωνισμός από τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνει την πίεση στις παλαιές μάρκες, που αγκομαχούν για να αποκομίσουν ικανά κέρδη από τα δικά τους τμήματα ηλεκτροκίνησης.
Η Honda και η Nissan, δεύτερη και τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας αντίστοιχα μετά την Toyota, χάνουν μερίδιο αγοράς στην Κίνα, η οποία αντιπροσώπευε σχεδόν το 70% των παγκόσμιων πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων τον Νοέμβριο, με πάνω από 1,27 εκατ. αγορές.
Οι δύο Γιαπωνέζοι είχαν συνδυασμένες παγκόσμιες πωλήσεις 7,4 εκατ. οχημάτων το 2023. Τον περασμένο Μάρτιο συμφώνησαν να συνεργαστούν στις επιχειρήσεις ηλεκτρικών οχημάτων τους, ενώ τον Αύγουστο εμβάθυναν τους δεσμούς τους, με επέκταση της συνεργασίας σε μπαταρίες, ηλεκτρονικούς άξονες και λοιπή τεχνολογία.
Αποβλέπουν μάλιστα και στην ενσωμάτωση της Mitsubishi στην εταιρεία χαρτοφυλακίου, προκειμένου να δημιουργηθεί ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους αυτοκινήτων στον κόσμο. Η Nissan είναι ο κορυφαίος μέτοχος της Mitsubishi με μερίδιο 24%.
Τα μερίδια των δύο εταιρειών στη νέα οντότητα, μαζί με άλλες λεπτομέρειες, θα αποφασιστούν προσεχώς, σημειώνεται.
Πιθανή συμφωνία θα είναι η μεγαλύτερη στον κλάδο μετά τη συγχώνευση μεταξύ της Fiat Chrysler και της PSA το 2021, ύψους 52 δισ. δολαρίων, από την οποία δημιουργήθηκε η Stellantis, από τους μεγαλύτερους ομίλους αυτοκινήτων στον κόσμο με μάρκες όπως οι Jeep, Dodge, Maserati, Peugeot και Citroen.