Ξεκινά και στην Ευρώπη η δυνατότητα αγορών μέσω της εφαρμογής TikTok, που αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη επιχείρηση της κινεζικής ByteDance, με πρώτο σταθμό την Ισπανία και εν συνεχεία την επέκτασή της.
Το TikTok Shop έκανε επίσημα το ντεμπούτο του στη χώρα της Ιβηρικής σήμερα Τρίτη, μεταδίδει το Bloomberg, με εγκαίνια ψηφιακών καταστημάτων που ρίχνουν στην αγορά βίντεο με προϊόντα από ηλεκτρικές φριτέζες έως συμπληρώματα υγείας.
Η κίνηση αντικατοπτρίζει τον αναπροσανατολισμό της TikTok σε εναλλακτικές αγορές ενόψει πιθανής διακοπής λειτουργίας στις ΗΠΑ. Ομοσπονδιακό εφετείο επικύρωσε την περασμένη εβδομάδα τον νόμο της κυβέρνησης Μπάιντεν που επιβάλλει πώληση της εφαρμογής κινεζικής ιδιοκτησίας, επί ποινή απαγόρευσης, επικαλούμενη ανησυχίες εθνικής ασφάλειας.
Τα αρχικά προϊόντα στο ισπανικό TikTok Shop καλύπτουν κατηγορίες από ομορφιά έως οικιακές συσκευές και αγαθά ευρείας χρήσης, με εύρος τιμών από 3 έως 60 ευρώ, σύμφωνα με κατάλογο που μοιράστηκε το TikTok.
Το TikTok Shop -που εστιάζει στην οπτική μόδα συνδυάζοντας προβολή βίντεο με παρορμητικές αγορές- είναι η ατμομηχανή της εφαρμογής, μετά τις διαφημίσεις. Ο συνδυασμός εντυπωσιακού περιεχομένου, δημοφιλών influencers και εμπορίου πλήρους κλίμακας το ξεχωρίζει από ανταγωνιστές όπως το Instagram και το YouTube. Επίσης, ανοίγει δρόμο ώστε η εταιρεία να κοντράρει την Amazon σε μεγάλες αγορές.
Το TikTok τριπλασίασε τις εν λόγω πωλήσεις του στις ΗΠΑ σε περισσότερα από 100 εκατ. δολάρια την Black Friday, ένδειξη ότι η επικείμενη απαγόρευση ελάχιστα κλόνισε τη σχέση των 170 εκατομμυρίων Αμερικανών χρηστών της εφαρμογής. Η μητρική ByteDance, με έδρα το Πεκίνο, είχε βάλει στόχο να δεκαπλασιάσει τον όγκο των εμπορευμάτων στις ΗΠΑ φέτος, στα 17,5 δισ. δολάρια.
Το TikTok προετοιμάζει από καιρό το περιεχόμενο shopping για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές. Η δοκιμαστική λειτουργία ξεκίνησε στη Βρετανία το 2021, προκαλώντας ανάμεικτες κριτικές. Η εταιρεία έχει την πρόθεση να λειτουργήσει το Shop της σύντομα και σε Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία και Ιρλανδία.
Στην Ισπανία, άλλες κινεζικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η Shein, η Miravia της Alibaba και η Temu της PDD.