Οι παγκόσμιες διαδικτυακές πωλήσεις κατά τη διάρκεια της Cyber Week (διάστημα από 26 Νοεμβρίου έως 2 Δεκεμβρίου) σημείωσαν ρεκόρ αύξησης, αγγίζοντας τα 314,9 δισ. δολάρια, όπως δείχνει πρόσφατη ανάλυσης δεδομένων της Salesforce.
Σύμφωνα με την έκθεση, που βασίστηκε σε δεδομένα από 1,5 δισ. καταναλωτές και 1,6 τρισ. προβολές σελίδων στην πλατφόρμα της Salesforce, η εορταστική περίοδος ξεκίνησε δυναμικά. Οι πωλήσεις για τις πρώτες τέσσερις ημέρες της περιόδου αυξήθηκαν κατά 8% παγκοσμίως, ενώ κατά τη διάρκεια της Cyber Week σημειώθηκε αύξηση 6% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Οι περισσότερες πωλήσεις πραγματοποιήθηκαν τη Black Friday, φτάνοντας τα 74,4 δισ. δολάρια και σημειώνοντας αύξηση 5% σε σύγκριση με πέρυσι. Η Cyber Monday ακολούθησε με πωλήσεις 49,7 δισ. δολαρίων, σημειώνοντας αύξηση 2% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Η τεχνητή νοημοσύνη σύμμαχος
Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και οι αυτόνομοι ΑΙ agents έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία της Cyber Week, επηρεάζοντας πωλήσεις αξίας 60 δισ. δολαρίων, μέσω εξατομικευμένων προσφορών και αλληλεπιδράσεων που ενίσχυσαν την αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών. Μάλιστα, οι έμποροι λιανικής που χρησιμοποίησαν λύσεις Generative ΑΙ (Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη) και AI agents είδαν το conversion rate τους να αυξάνεται κατά 2%. Επιπλέον, οι λιανοπωλητές φαίνεται να χρησιμοποίησαν αυτά τα εργαλεία 18% περισσότερο κατά τη διάρκεια της Cyber Week απ’ ό,τι την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ, την ίδια στιγμή, οι καταναλωτές αξιοποίησαν κατά 38% περισσότερο τις λύσεις τεχνητής νοημοσύνης για τις αγορές τους.
Καθώς οι καταναλωτές όλων των ηλικιών εξοικειώνονται όλο και περισσότερο με τις αγορές μέσω κινητών και οι εμπειρίες αγορών από κινητές συσκευές γίνονται ευκολότερες, το χάσμα μεταξύ επισκεψιμότητας και παραγγελιών (μέσω κινητών) μειώνεται. Η τάση αυτή αναδεικνύει την αυξανόμενη προθυμία των καταναλωτών να πραγματοποιούν σημαντικές και υψηλής αξίας αγορές απευθείας από τα smart phones τους.
Όπως είχε προβλεφθεί και από τον Δείκτη Αγορών (Shopping Index) της Salesforce τον προηγούμενο μήνα, οι παραγγελίες μέσω κινητών αντιπροσώπευσαν το 70% των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων, αγγίζοντας το ποσό των 220 δισ. δολαρίων. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, η χρήση ψηφιακών πορτοφολιών αυξήθηκε κατά 16% παγκοσμίως.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι έμποροι λιανικής που εφάρμοσαν Social Commerce στρατηγικές είδαν το 19% των πωλήσεών τους κατά τη διάρκεια της Cyber Week να πραγματοποιείται μέσω πλατφορμών όπως το TikTok Shop και το Instagram.
Η φετινή Cyber Week έδειξε ξεκάθαρα πως η τεχνητή νοημοσύνη, οι φορητές συσκευές και η Social Commerce δραστηριότητα αποτελούν τους κύριους πυλώνες που διαμορφώνουν το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου, προσφέροντας στους retailers καινοτόμους τρόπους να συνδέονται με τους πελάτες τους και να ενισχύουν τις πωλήσεις τους.
Στο πλαίσιο αυτό, φέτος η Salesforce συνέβαλε καθοριστικά στη διαχείριση της αυξημένης ζήτησης κατά τη διάρκεια της Cyber Week. Συγκεκριμένα, παρείχε στους επιχειρήσεις λιανικής σχεδόν 100% διαθεσιμότητα (uptime), μέσω των εργαλείων της, όπως το Commerce Cloud που διαχειρίστηκε σχεδόν 50 εκατ. παραγγελίες με 99.999% διαθεσιμότητα, το Marketing Cloud που απέστειλε σχεδόν 56,5 δισ. προωθητικά μηνύματα, το Service Cloud που χειρίστηκε & επέλυσε περισσότερα από 3,8 δισ. αιτήματα πελατών.
Επιπλέον, μέσω της χρήσης της ΑΙ, η Salesforce παρείχε 60 δισ. προτάσεις προϊόντων, ενώ το Agentforce, το οποίο έγινε παγκοσμίως διαθέσιμο πρόσφατα, παρήγαγε 1,67 εκατ. απαντήσεις και αποφάσεις μέσω μεγάλων γλωσσικών μοντέλων (LLM) για την εκτέλεση ενεργειών που σχετίζονται με το λιανεμπόριο.