Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Επί ποδός για απεργίες οι εργαζόμενοι της VW

Άκαρπος ο τρίτος γύρος συνομιλιών μεταξύ των εργαζομένων και της διοίκησης του γερμανικού κολοσσού. Παραμένει στο τραπέζι το «λουκέτο» σε εργοστάσια στη Γερμανία.

Επί ποδός για απεργίες οι εργαζόμενοι της VW

Οι εργαζόμενοι στα εργοστάσια της Volkswagen στη Γερμανία ετοιμάζονται να απεργήσουν εντός των επόμενων εβδομάδων, καθώς η διοίκηση της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης απέρριψε το αίτημά τους να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να μπει «λουκέτο» σε εργοστάσια στη χώρα.

«Θα προετοιμαστούμε για μια κλιμάκωση από τις αρχές Δεκεμβρίου», δήλωσε σύμφωνα με τους Financial Times ο επικεφαλής διαπραγματευτής του συνδικάτου IG Metall Θόρστεν Γκρέγκερ το βράδυ της Πέμπτης, μετά το πέρας του τρίτου γύρου συνομιλιών που διήρκεσαν περισσότερες από έξι ώρες.

Τα σχέδια της VW να κλείσει τρία γερμανικά εργοστάσια, να καταργήσει δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας και να μειώσει τους μισθούς των εναπομεινάντων εργαζομένων κατά 10% προσέκρουσαν στη σφοδρή αντίσταση του ισχυρού συμβουλίου εργαζομένων και του συνδικάτου της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η VW δεν έχει κλείσει ποτέ εργοστάσιο στη Γερμανία στα 87 χρόνια ιστορίας της και η κρίση στην εταιρεία έχει πυροδοτήσει ανησυχίες για τη γενικότερη κατάσταση της γερμανικής βιομηχανίας και το επιχειρηματικό της μοντέλο που είναι προσανατολισμένο στις εξαγωγές.

Η Ντανιέλα Καβάλο, επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων της VW που κατέχει τις μισές θέσεις στο εποπτικό συμβούλιο της εταιρείας, έχει αναγνωρίσει ότι οι τρέχουσες προκλήσεις της αγοράς, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης των ευρωπαϊκών πωλήσεων και της συρρίκνωσης του μεριδίου αγοράς στην Κίνα, έχουν διαρθρωτικό χαρακτήρα.

Ωστόσο, έχει καλέσει τη διοίκηση της VW να καταλήξει σε μια καλύτερη εμπορική στρατηγική για το μέλλον και έχει υποστηρίξει ότι το κόστος εργασίας δεν πρέπει να είναι ο μοναδικός πυλώνας του σχεδίου εξοικονόμησης κόστους, το οποίο έχει υπολογίσει σε σχεδόν 17 δισ. ευρώ.

Το συμβούλιο εργαζομένων και το συνδικάτο κατέθεσαν την Τετάρτη πρόταση να χάσουν 1,5 δισ. ευρώ σε μελλοντικές αυξήσεις μισθών, αν η αυτοκινητοβιομηχανία συμφωνούσε να περιορίσει τα μπόνους για τα στελέχη, να μειώσει τα μερίσματα και να ακυρώσει τα σχέδια για κλείσιμο εργοστασίων.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v