Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Amazon: Στο στόχαστρο της Ε.Ε. για πρακτικές που ευνοούν τα προϊόντα της

Το χρονοδιάγραμμα και η απόφαση σχετικά με το αν θα προχωρήσει σε έρευνα θα ληφθεί τους επόμενους μήνες.

Amazon: Στο στόχαστρο της Ε.Ε. για πρακτικές που ευνοούν τα προϊόντα της

Το ενδεχόμενο η Amazon να αποτελέσει αντικείμενο έρευνας της Ευρωπαϊκής Ένωσης το επόμενο έτος είναι πιθανό, όπως αναφέρει το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters. Η έρευνα θα εξετάσει αν η εταιρεία επιδίδεται σε πρακτικές που ευνοούν τα προϊόντα της, σύμφωνα με πηγές τις οποίες επικαλείται το Reuters.

Στην αμερικανική εταιρεία λιανικού εμπορίου, μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο ύψους έως και 10% του παγκόσμιου ετήσιου κύκλου εργασιών της, εάν κριθεί ένοχη για παραβίαση του νόμου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις ψηφιακές αγορές (DMA), ένας νόμος ο οποίος επιδιώκει να περιορίσει τη δύναμη των Big Tech.

Το χρονοδιάγραμμα και η απόφαση σχετικά με το αν θα προχωρήσει σε έρευνα θα ληφθεί από την επικεφαλής της επιτροπής κατά του μονοπωλίου της Ε.Ε. Τερέρα Ριμπέρα τους επόμενους μήνες, σύμφωνα με τις πηγές. Η ίδια πρόκειται να αναλάβει τα καθήκοντά της τον επόμενο μήνα, αντικαθιστώντας την απερχόμενη Μαργκρέτε Βεστάγκερ.

Από τη μεριά της, η Amazon δήλωσε ότι συμμορφώνεται με τον νόμο DMA και έχει συνεργαστεί εποικοδομητικά με την Επιτροπή σχετικά με τα σχέδιά της, από τότε που δύο από τις υπηρεσίες της χαρακτηρίστηκαν ως σημαντικές πύλες μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών και συνεπώς υπόκεινται στους νέους κανόνες.

Ο DMA, ο οποίος τέθηκε σε ισχύ πέρυσι, απαγορεύει στην Amazon και σε άλλες έξι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες να δίνουν προτεραιότητα στα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στις πλατφόρμες τους, μεταξύ άλλων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία ενεργεί ως ο φορέας επιβολής της νομοθεσίας κατά του μονοπωλίου της Ε.Ε., δήλωσε τον περασμένο Μάρτιο ότι συγκεντρώνει στοιχεία και πληροφορίες σχετικά με τη διαχείριση των προϊόντων από την Amazon στο Amazon Store.

Στην έκθεση συμμόρφωσης που δημοσίευσε τον Μάρτιο, η Amazon δήλωσε ότι τα μοντέλα κατάταξής της δεν κάνουν διάκριση ανάλογα με το αν το προϊόν πωλείται από την Amazon Retail ή από έναν άλλο πωλητή ή αν πρόκειται για προϊόν της Amazon ή για προϊόν τρίτου.

Η Apple, η Google της Alphabet και η Meta Platforms ερευνώνται επί του παρόντος στο πλαίσιο του DMA, με τη Ριμπέρα να αποφασίζει για τα αποτελέσματα και όχι η Βεστάγκερ, δήλωσε μία από τις πηγές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v