Ο Βίκτορ Όρμπαν έχει μετατρέψει την Ουγγαρία στo «σπίτι» του κινεζικού κεφαλαίου στην Ευρώπη, καθώς η ουγγρική οικονομία έχει προσελκύσει περισσότερο από το ένα τέταρτο του συνόλου των κινεζικών επενδύσεων που έχουν πραγματοποιηθεί στην ήπειρο τα τελευταία δύο χρόνια.
Η κινεζική «ένεση», συμπεριλαμβανομένου ενός κύματος επενδύσεων σε εργοστάσια ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχει προσφέρει στήριξη σε μια κατά τα άλλα ταλαιπωρημένη ουγγρική οικονομία που έχει πληγεί από την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να «παγώσει» περίπου 20 δισ. ευρώ χρηματοδότησης λόγω ανησυχιών για το κράτος δικαίου.
Η πρόκληση που αντιμετωπίζει τώρα ο Όρμπαν είναι να κατορθώσει να παραμείνει ταυτόχρονα σύμμαχος του Σι Τζινπίνγκ και της επερχόμενης κυβέρνησης των «γερακιών» του Ντόναλντ Τραμπ, διαχειριζόμενος παράλληλα την απειλή χρόνιας μείωσης των κονδυλίων της ΕΕ.
Ο Όρμπαν έχει επιδεινώσει τις σχέσεις του με άλλες κυβερνήσεις της ΕΕ λόγω των ισχυρών διπλωματικών δεσμών που διατηρεί τόσο με το Πεκίνο όσο και με τη Μόσχα.
Ο Μάρτον Νάγκι, υπουργός Οικονομίας και πρώην σύμβουλος του πρωθυπουργού Όρμπαν δήλωσε στους Financial Times ότι οι επενδύσεις της Κίνας συνέβαλαν να διατηρηθεί η αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας ως «πολύ ισχυρός πυρήνας» της ουγγρικής οικονομίας.
Η κινεζική BYD επέλεξε την περασμένη χρονιά την ουγγρική πόλη Ζέγκεντ ως έδρα του πρώτου της μεγάλου εργοστασίου στην Ευρώπη. Η CATL κατασκευάζει εργοστάσιο 7,3 δισ. ευρώ στα ανατολικά της χώρας.
Ενώ και οι δύο εταιρείες είναι ιδιωτικές, διατηρούν στενούς δεσμούς με το Πεκίνο.