Η έντονη ζήτηση για υπερατλαντικά ταξίδια ενίσχυσε τα κέρδη της IAG, ιδιοκτήτριας της British Airways, δίνοντας προβάδισμα στον εθνικό αερομεταφορέα του Ηνωμένου Βασιλείου έναντι των ανταγωνιστών του παρά τις συχνές καθυστερήσεις πτήσεων στην Ευρώπη.
Τα λειτουργικά κέρδη για την καλοκαιρινή περίοδο αιχμής αυξήθηκαν 15% σε σχέση με πέρυσι, στην κορυφή του εύρους προβλέψεων, φτάνοντας τα 2 δισ. ευρώ (1,7 δισ. £), με επίτευξη περιθωρίων 20% παρά το κατά 14% υψηλότερο κόστος εργασίας σε σύγκριση με το 2023, μεταδίδει ο Guardian.
Ο Luis Gallego, διευθύνων σύμβουλος της International Airlines Group, απέδωσε τα καλύτερα από τα προβλεπόμενα κέρδη του περασμένου τριμήνου στην «αποτελεσματικότητα της στρατηγικής μας και τον μετασχηματισμό σε όλο τον όμιλο».
Το χαμηλότερο κόστος καυσίμων συνέβαλε επίσης. Ο λογαριασμός καυσίμων της IAG μειώθηκε κατά 4,2% λόγω των νεότερων αεροσκαφών και της χαμηλότερης τιμής της κηροζίνης. Αν και η εταιρεία δεν σχολίασε άμεσα τους ναύλους, τα έσοδα ανά επιβάτη, μέτρηση που χρησιμοποιείται για τη μέτρηση των κερδών, αυξήθηκαν κατά 1,2% το καλοκαίρι. Την ίδια περίοδο η Ryanair ανέφερε ότι μείωσε τους μέσους ναύλους της.
Η IAG είπε ότι αναμένει πως «η ισχυρή οικονομική της απόδοση θα συνεχιστεί για το υπόλοιπο έτος» και ανακοίνωσε σχέδιο επαναγοράς μετοχών, ύψους 350 εκατ. ευρώ.
Ανάλυση των δεδομένων αναχώρησης πτήσεων του Χίθροου από τους Financial Times διαπίστωσε ότι το 9% των πτήσεων της Βritish έως τον Ιούλιο φέτος ακυρώθηκαν ή καθυστέρησαν για ώρες, πολύ πάνω από τον μέσο όρο του αεροδρομίου.
Ο Sean Doyle, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του βρετανικού αερομεταφορέα, υποστήριξε ότι η συνέπεια της εταιρείας βελτιώθηκε το 2024, αν και παραδέχτηκε ότι οι καθυστερήσεις, που προκαλούνται σε μεγάλο βαθμό από ζητήματα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, ήταν ένα πρόβλημα. Πρόσθεσε ωστόσο ότι η διατλαντική αγορά παραμένει «πολύ ισχυρή».