H BYD ξεπέρασε την Tesla στην κορυφή των παγκόσμιων πωλήσεων EV

Για πρώτη φορά η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας στα ηλεκτρικά-υβριδικά οχήματα προσπερνά την εταιρεία του Μασκ σε έσοδα. Ακόμη πιο θετικές οι προοπτικές, ολοταχώς για 4 εκατ. πωλήσεις ετησίως.

H BYD ξεπέρασε την Tesla στην κορυφή των παγκόσμιων πωλήσεων EV

Η BYD σημείωσε άλλη μια νίκη έναντι της Tesla, αναφέροντας τριμηνιαία έσοδα που ξεπέρασαν την αυτοκινητοβιομηχανία του Έλον Μασκ για πρώτη φορά από τότε που το ζευγάρι ξεκίνησε να κονταροχτυπιέται για την κορυφή στις παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

Τα έσοδα για την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 24% σε ετήσια βάση, στα 201,1 δισ. γουάν (28,2 δισ. δολάρια), για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, πιο χαμηλά μεν από τις εκτιμήσεις, αλλά πιο πάνω από την Tesla, οι πωλήσεις της οποίας έφτασαν τα 25,2 δισ. δολάρια την ίδια περίοδο.

Τα καθαρά κέρδη για την BYD αυξήθηκαν 11,5%, στο ιστορικό υψηλό των 11,6 δισ. γουάν, και ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις, καθώς πούλησε 1,12 εκατ. ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα το περασμένο τρίμηνο, πιάνοντας επίδοση χωρίς αντίστοιχο προηγούμενο. Δημιούργησε μεικτό περιθώριο 21,9%, ωστόσο τα κέρδη της εξακολουθούν να επισκιάζονται από τα 2,2 δισ. δολάρια που αποκόμισε η Tesla.

Τους πρώτους εννέα μήνες, η BYD είχε καθαρά έσοδα 25,2 δισ. γουάν και συνολικά έσοδα 502,3 δισ. γουάν.

Η BYD και η Tesla έχουν αναδειχθεί σε απειλές για τις παλαιές αυτοκινητοβιομηχανίες, σε μια συγκυρία που η Volkswagen, η Ford, η Stellantis και η General Motors δυσκολεύονται να κερδοφορήσουν μεταβαίνοντας στα EV. Καθώς η ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μειώνεται, η BYD είναι καλύτερα θωρακισμένη σε σύγκριση με την Tesla, καθώς διαθέτει ισχυρή παραγωγή υβριδικών οχημάτων, γράφει το Bloomberg.

Ένα άλλο βασικό πλεονέκτημα της BYD είναι η κάθετα ολοκληρωμένη αλυσίδα εφοδιασμού της και η παραγωγή περισσότερων ανταλλακτικών στο εσωτερικό.

Η BYD και η Tesla είναι οι κορυφαίες μάρκες ηλεκτρικών οχημάτων σε πωλήσεις.

Ωστόσο, οι δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης της Tesla και το προβάδισμά της στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων έχουν συμβάλει στη σταθεροποίηση της θέσης της ως πολυτιμότερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο. Η BYD έρχεται στην τρίτη θέση, πίσω από την Toyota, αλλά μπροστά από τη VW, τη Mercedes και τους τρεις γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας του Ντιτρόιτ (Ford, Chrysler, GM).

Η BYD επωφελήθηκε επίσης από την αναζωπύρωση της εγχώριας ζήτησης στην Κίνα, με τη βοήθεια κρατικών επιδοτήσεων που στοχεύουν στην αντικατάσταση του στόλου αυτοκίνητων αερίου από ηλεκτρικά και υβριδικά. 

Η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε αυτή την εβδομάδα υψηλότερους δασμούς έως και 45% στα ηλεκτρικά οχήματα της Κίνας, εντείνοντας τις εμπορικές εντάσεις μεταξύ των κορυφαίων εξαγωγικών δυνάμεων στον κόσμο. Η BYD δεν πουλά επιβατικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ λόγω δασμών.

Οι προοπτικές κερδών για την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία το επόμενο τρίμηνο φαίνονται ακόμη ισχυρότερες, καθώς επωφελείται από την ηγετική της θέση στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο. Οι τελευταίοι τρεις μήνες οποιουδήποτε έτους θεωρούνται συνήθως περίοδος αιχμής αγορών. 

Η BYD βρίσκεται οδεύει προς την επίτευξη του αναθεωρημένου στόχου ετήσιων πωλήσεων 4 εκατ. οχημάτων. Μέχρι τον Σεπτέμβριο πούλησε περίπου 2,74 εκατομμύρια οχήματα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v