ΕΕ: Σε ισχύ οι πρόσθετοι δασμοί για την εισαγωγή κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων

Ξεκινά την Πέμπτη η εφαρμογή της ευρωπαϊκής δασμολόγησης στα εισαγόμενα EV της Κίνας, που θα φτάσει έως και το 45%, πιθανώς εντείνοντας τον εμπορικό πόλεμο Βρυξελλών-Πεκίνου που βρίσκεται σε εξέλιξη.

ΕΕ: Σε ισχύ οι πρόσθετοι δασμοί για την εισαγωγή κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων

Η ΕΕ ανακοίνωσε ότι προχωρά στην επιβολή δασμών 45% στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής, αφού οι συνομιλίες με το Πεκίνο απέτυχαν να επιλύσουν τη διαφορά για τις επιδοτήσεις στα αυτοκίνητα.

Οι δασμοί αναμένεται να τεθούν σε ισχύ την Πέμπτη. Ο ανώτατος συντελεστής 35,3% θα επιβάλλεται στα οχήματα που παράγονται από την κινεζική εταιρεία SAIC, ιδιοκτήτρια εμπορικών σημάτων συμπεριλαμβανομένης της MG, πέρα από τον υφιστάμενο δασμό 10% στις εισαγωγές στην ΕΕ, γράφει ο Guardian.

Η απόφαση θα γίνει νόμος μετά τη δημοσίευσή της στην επίσημη εφημερίδα της ΕΕ την Τετάρτη.

Για τα μοντέλα Seal και Dolphin, που κυκλοφορεί η κινεζική BYD στην Ευρώπη, θα καταβάλλονται χαμηλότεροι πρόσθετοι δασμοί 17% και 18,8%, αντίστοιχα.

Η κίνηση πιθανώς θα εντείνει τον εμπορικό πόλεμο με την Κίνα, που επέβαλε ήδη δασμούς στο μπράντι, ενώ έχει ξεκινήσει έρευνες αντι-ντάμπινγκ σχετικά με τις ευρωπαϊκές εξαγωγές γαλακτοκομικών προϊόντων και χοιρινού κρέατος.

Προηγήθηκαν μήνες διαπραγματεύσεων, απειλών για κινεζικά αντίποινα και εκκλήσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας να αποφευχθεί η κλιμάκωση.

Οι ευρωπαϊκοί δασμοί αποτελούν χτύπημα για τους Κινέζους παραγωγούς, που έχουν ήδη αποκλειστεί ουσιαστικά από τη δυνητικά τεράστια αγορά των ΗΠΑ. Η Ουάσιγκτον τετραπλασίασε τον δασμό σε περισσότερο από 100% φέτος, επικαλούμενη «εκτεταμένες» κρατικές επιδοτήσεις και εξαγωγές που αυξήθηκαν κατά 70% πέρυσι.

Από το 2020, όταν εισήγαγε νέα τεχνολογία μπαταριών, η BYD — η κορυφαία κινεζική μάρκα EV — έχει μετατραπεί από εγχώρια μάρκα σε βασικό παίκτη του παγκόσμιου top 10 της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ωστόσο, οι μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες Mercedes και BMW άσκησαν πιέσεις κατά των δασμών λόγω ανησυχίας ότι η διαμάχη θα βλάψει τις πωλήσεις τους στην Κίνα, σε μια περίοδο που ήδη αντιμετωπίζουν προβλήματα. Ταυτόχρονα, η Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, σχεδιάζει να κλείσει τουλάχιστον τρία εργοστάσια στη Γερμανία.

Η ΕΕ και ο υπ' αριθμόν 2 εμπορικός εταίρος της σε αγαθά θα συνεχίσουν τις συζητήσεις με στόχο την αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων ακόμη και μετά την έναρξη ισχύος των δασμών, αλλά οι συνομιλίες δεν έχουν καταφέρει μέχρι στιγμής να επιτύχουν σημαντική πρόοδο. Η αντιπαράθεση αυξάνει τον κίνδυνο μιας κλιμακούμενης αντιπαράθεσης σε μια διεθνή εμπορική σχέση που το 2023 ξεπέρασε τα 739 δισ. ευρώ.

Οι διαπραγματευτές σε Πεκίνο και Βρυξέλλες διερευνούν εάν μπορεί να επιτευχθεί συμφωνία για έναν περίπλοκο μηχανισμό ελέγχου των τιμών και του όγκου εξαγωγών, ώστε να αποφευχθούν οι δασμοί, γράφει το Bloomberg.

Η Κίνα έχει απειλήσει να παγώσει τις επενδύσεις σε κράτη μέλη που υποστήριξαν τους δασμούς και να ανταποδώσει με δικές της κυρώσεις σε ευρωπαϊκά προϊόντα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v