Οι μετοχές των εταιρειών πολυτελών ειδών υποχώρησαν την περασμένη Τετάρτη, ύστερα από την ανακοίνωση της LVMH (Louis Vitton, Dior κ.α. brands) ότι καταγράφεται μεγαλύτερη από την αναμενόμενη πτώση στις πωλήσεις της κατά το 3ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, λόγω της χαμηλής καταναλωτικής ζήτησης στην Κίνα, σύμφωνα με ρεπορτάζ των Financial Times.
Οι μετοχές της εισηγμένης στο Παρίσι εταιρείας LVMH, η οποία ελέγχεται από τον Γάλλο δισεκατομμυριούχο Bernard Arnault, υποχώρησαν έως και 7,5% στις αρχές της διαπραγμάτευσης, στο χαμηλότερο επίπεδό τους από τον Ιούλιο του 2022, πριν ανακτήσουν τμήμα των απωλειών και περιορίσουν τις απώλειες στο 4%. H μετοχή της LVMH έχει υποχωρήσει περίπου 18% μέχρι στιγμής φέτος, καθώς η παγκόσμια ζήτηση για είδη πολυτελείας έχει μειωθεί.
Άλλες μετοχές του ίδιου κλάδου έχασαν επίσης έδαφος, με τη Richemont (Cartier) να υποχωρεί 1,2%, την Hermès να σημειώνει πτώση 1,5% και την Kering (Gucci) να χάνει 2,1%. Η μετοχή της κορυφαίας εταιρείας ειδών ομορφιάς L'Oréal σημείωσε επίσης πτώση 2,6%.
Η απώλεια εσόδων του τρίτου τριμήνου της LVMH προήλθε από την επιδείνωση των πωλήσεων στην Κίνα. Οι πωλήσεις στο βασικό τμήμα μόδας και δερμάτινων ειδών της LVMH μειώθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση, έναντι προβλέψεων για άνοδο 1%. Είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία καταγράφει πτώση πωλήσεων από το 2020, λόγω της Covid-19.
Τα συνολικά έσοδα της εταιρείας μειώθηκαν κατά 3% στα 19,1 δισ. ευρώ σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι αναλυτές ανέμεναν αύξηση 1%.
Οι πωλήσεις της LVMH στην Ασία εκτός Ιαπωνίας -μια περιοχή όπου κυριαρχεί η Κίνα- μειώθηκαν κατά 16% το τρίτο τρίμηνο, ενώ εκείνες στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά ειδών πολυτελείας, παρέμειναν σταθερές. Η αύξηση των πωλήσεων στην Ιαπωνία παρέμεινε διψήφια, αν και ήταν χαμηλότερη σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην ηπειρωτική Κίνα έχει φτάσει στα χαμηλά της εποχής της Covid, δήλωσε στους αναλυτές ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου Jean-Jacques Guiony. «Οι περισσότερες από τις αγορές μας αντιμετωπίζουν επί του παρόντος οικονομικές προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της ηπειρωτικής Κίνας», είπε.
Έχοντας τροφοδοτήσει μεγάλο μέρος της ανάπτυξης του κλάδου την τελευταία δεκαετία, οι Κινέζοι αγοραστές περιόρισαν τις δαπάνες τους λόγω των ανησυχιών για τις σκοτεινές οικονομικές προοπτικές της χώρας τους και την αδύναμη αγορά κατοικίας. Ταυτόχρονα, η παγκόσμια ζήτηση για πολυτελή αγαθά -ιδιαίτερα από ανερχόμενους οικονομικά καταναλωτές της μεσαίας τάξης- έχει εξασθενήσει, ασκώντας πίεση στις εταιρείες πολυτελείας που είχαν αναπτυχθεί γρήγορα, χάρη σε αυτούς τους νέους πελάτες.