Χάνει έδαφος η Google στις διαφημίσεις αναζήτησης

Το μερίδιο της Google στην αγορά των διαφημίσεων αναζήτησης των ΗΠΑ αναμένεται να πέσει κάτω από το 50% την επόμενη χρονιά για πρώτη φορά εδώ και πάνω από μια δεκαετία. Πίεση από το TikTok και τον Μπέζος.

Χάνει έδαφος η Google στις διαφημίσεις αναζήτησης

Η κυριαρχία της Google στην αγορά των διαφημίσεων αναζήτησης (search advertising) έχει αρχίσει να υποχωρεί.

Για χρόνια, ο τεχνολογικός κολοσσός φαινόταν ανίκητος σε αυτόν τον τομέα της διαφημιστικής αγοράς, που αποτελεί την κύρια πηγή εσόδων του. Αντίπαλοι όπως το TikTok αρχίζουν να διαβρώνουν την πρωτοκαθεδρία του και νέες υπηρεσίες, οι οποίες τροφοδοτούνται από την άνοδο της τεχνητής νοημοσύνης και των κοινωνικών δικτύων, απειλούν να αναδιαμορφώσουν το τοπίο.

Το TikTok, η εξαιρετικά δημοφιλής πλατφόρμα βίντεο, άρχισε πρόσφατα να επιτρέπει σε εταιρείες να έχουν στοχευμένες διαφημίσεις με βάση ερωτήματα αναζήτησης των χρηστών,  προκαλώντας άμεσα την κύρια δραστηριότητα της Google.

Η Perplexity, startup τεχνητής νοημοσύνης που στηρίζεται από τον Μπέζος, σχεδιάζει να εισάγει διαφημίσεις κάτω από τις απαντήσεις που προσφέρει στους χρήστες με τη βοήθεια εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης. Μέχρι τώρα, είχε έσοδα κυρίως από μια μηνιαία συνδρομή 20 δολαρίων που παρέχει πρόσβαση σε πιο προηγμένα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης. 

Όπως μεταδίδει η WSJ, οι νέες αυτές πρωτοβουλίες αυξάνουν την πίεση που ασκείται στην Google από την άνοδο του Amazon.com, που έχει κερδίσει ένα μέρος της αγοράς για διαφημίσεις αναζήτησης, η συνολική αξία της οποίας ανέρχεται περίπου στα 300 δισ. δολάρια. Πολλοί καταναλωτές ξεκινούν αναζητήσεις προϊόντων στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.

Το μερίδιο της Google στην αγορά των διαφημίσεων αναζήτησης των ΗΠΑ αναμένεται να πέσει κάτω από το 50% το επόμενο έτος για πρώτη φορά εδώ και πάνω από μια δεκαετία, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών eMarketer.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v