Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν δήλωσε την Πέμπτη ότι πιστεύει ότι σημειώνεται πρόοδος στη διαμάχη για τη σύμβαση εργασίας στα λιμάνια, καθώς οι λιμενεργάτες συνεχίζουν την απεργία για τρίτη ημέρα κατά μήκος της Ανατολικής Ακτής και της Ακτής του Κόλπου του Μεξικου.
Η απεργία, η μεγαλύτερη του τομέα εδώ και σχεδόν μισό αιώνα, έχει σταματήσει την εκφόρτωση πλοίων μεταφοράς κοντέινερ από το Μέιν ως στο Τέξας, απειλώντας με ελλείψεις σχεδόν στα πάντα, από μπανάνες μέχρι ανταλλακτικά αυτοκινήτων.
Τα πλοία έχουν συσσωρευθεί αγκυροβολημένα έξω από μεγάλα λιμάνια, μεταδίδει το Reuterrs.
Δεν είχαν προγραμματιστεί διαπραγματεύσεις μεταξύ του εργατικού συνδικάτου της International Longshoremen's Association (ILA) και των εργοδοτών, αλλά οι ιδιοκτήτες λιμανιών, υπό την πίεση του Λευκού Οίκου να αυξήσουν την προσφορά τους για την επίτευξη συμφωνίας, είπαν ότι είναι ανοιχτοί σε νέες συνομιλίες.
«Νομίζω ότι σημειώνουμε πρόοδο», είπε ο Μπάιντεν στους δημοσιογράφους την Πέμπτη, χωρίς να δώσει λεπτομέρειες. «Θα μάθουμε σύντομα».
Τουλάχιστον 45 πλοία με κοντέιντερ που δεν μπόρεσαν να εκφορτώσουν είναι αγκυροβολημένα έξω από τα λιμάνια, σύμφωνα με το Everstream Analytics.
Η ουρά πλοίων θα μπορούσε να διπλασιαστεί μέχρι το τέλος της εβδομάδας εάν συνεχιστεί η απεργία και ότι η συμφόρηση που έχει προκύψει θα μπορούσε να πάρει εβδομάδες, αν όχι μήνες, για να αποκατασταθεί.
Η ILA ξεκίνησε την Τρίτη απεργία με συμμετοχή 45.000 εργαζομένων στα λιμάνια, την πρώτη μεγάλη απεργία από το 1977, μετά την κατάρρευση των συνομιλιών για μια νέα εξαετή σύμβαση εργασίας με την ένωση εργοδοτών των ΗΠΑ, Maritime Alliance (USMX).
Η συνδικαλιστική ένωση των λιμενεργατών ILA επιδιώκει μια μεγάλη αύξηση μισθών και δεσμεύσεις να σταματήσουν τα έργα αυτοματοποίησης λιμένων που ανησυχεί ότι θα κοστίσουν πολλές θέσεις εργασίας.
Η USMX είχε προσφέρει αύξηση μισθού κατά 50%, αλλά η ILA είπε ότι αυτό ήταν ανεπαρκές για να κατευνάσει τις ανησυχίες.
«Η επίτευξη συμφωνίας θα απαιτήσει διαπραγματεύσεις», δήλωσε η USMX αργά την Τετάρτη.
Η κυβέρνηση του Μπάιντεν τάχθηκε στο πλευρό του συνδικάτου, ασκώντας πίεση στους εργοδότες των λιμανιών να αυξήσουν την προσφορά τους στους μισθούς για να εξασφαλίσουν μια συμφωνία και επικαλούμενη τα μεγάλα κέρδη της ναυτιλιακής βιομηχανίας από την πανδημία του COVID-19.
Αλλά έχει επανειλημμένα αντισταθεί στις εκκλήσεις από επιχειρηματικές ομάδες και Ρεπουμπλικάνους να χρησιμοποιήσουν τις ομοσπονδιακές εξουσίες για να σταματήσουν με κατασταλτικά μέτρα την απεργία - μια κίνηση που θα υπονόμευε την υποστήριξη των Δημοκρατικών μεταξύ των συνδικάτων ενόψει των προεδρικών εκλογών της 5ης Νοεμβρίου.