Υπέρ των ενισχυμένων δασμών στα κινεζικά EV η Ελλάδα

Με τις ψήφους Ελλάδας, Γαλλίας, Ιταλίας και Πολωνίας φαίνεται πως θα υπερψηφιστούν οι δασμοί 45% στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων, κόντρα στη στάση Σολτς και γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Την Παρασκευή προς ψήφιση η αμφιλεγόμενη πρόταση.

Υπέρ των ενισχυμένων δασμών στα κινεζικά EV η Ελλάδα

Η Ελλάδα, η Γαλλία, η Ιταλία και η Πολωνία θα ταχθούν υπέρ της επιβολής δασμών έως και 45% στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων (EV) που κατασκευάζονται στην Κίνα, δίνοντας πλειοψηφία στην έγκριση της αμφιλεγόμενης πρότασης της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ενδέχεται να αυξήσει τις εμπορικές εντάσεις με το Πεκίνο, ανέφεραν πηγές που επικαλείται το Reuters.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία διεξάγει έρευνα κατά των κινεζικών επιδοτήσεων για ηλεκτρικά οχήματα εγχώριας κατασκευής, έστειλε την πρότασή της στα 27 κράτη μέλη της ΕΕ πριν από την ψηφοφορία που αναμένεται να πραγματοποιηθεί την Παρασκευή.

Από την άλλη, ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς δήλωσε ότι θα ήταν λάθος να μπει φρένο στον εξωτερικό ανταγωνισμό και να περιοριστούν οι συνεργασίες με τους εμπορικούς εταίρους, υποστηρίζοντας ότι πρέπει να συνεχιστούν οι διαπραγματεύσεις με την Κίνα για τα ηλεκτρικά οχήματα.

«Περισσότερο εμπόριο με περισσότερους εταίρους από περισσότερες χώρες είναι η λογική διαχείριση κινδύνου σ' έναν κόσμο αβεβαιοτήτων», δήλωσε.

«Γι’ αυτό πρέπει να συνεχιστούν οι διαπραγματεύσεις με την Κίνα για τα ηλεκτρικά οχήματα και επιτέλους να αντιμετωπίσουμε τις φθηνές κινεζικές εισαγωγές που βλάπτουν την οικονομία μας, για παράδειγμα στον τομέα του χάλυβα», πρόσθεσε.

Η Volkswagen ζήτησε από τη γερμανική κυβέρνηση να καταψηφίσει την εισαγωγή δασμών από την Ευρωπαϊκή Ένωση στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, υποστηρίζοντας ότι δεν βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

«Οι δασμοί είναι λάθος προσέγγιση», ανέφερε εκπρόσωπος της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Και η BMW πιέζει το Βερολίνο να ψηφίσει κατά της επιβολής σημαντικά υψηλότερων δασμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ηλεκτροκίνητα οχήματα κινεζικής κατασκευής, ακολουθώντας άλλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν θέλουν να διακινδυνεύσουν μια διαμάχη με την πιο σημαντική αγορά τους.

«Οι πρόσθετοι δασμοί βλάπτουν τις παγκοσμίως δραστηριοποιούμενες εταιρείες στη χώρα και θα μπορούσαν να προκαλέσουν εμπορική διαμάχη από την οποία κανείς δεν θα κερδίσει», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της BMW Oliver Zipse. «Η γερμανική κυβέρνηση θα πρέπει επομένως να λάβει σαφή θέση».

Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, η Επιτροπή μπορεί να επιβάλει δασμούς για τα επόμενα πέντε χρόνια, εκτός εάν ειδική πλειοψηφία 15 χωρών που αντιπροσωπεύουν το 65% του πληθυσμού της ΕΕ καταψηφίσει το σχέδιο.  Η Γαλλία, η Ελλάδα, η Ιταλία και η Πολωνία αντιπροσωπεύουν μαζί το 39% του πληθυσμού.

Η Επιτροπή μπορεί επίσης να υποβάλει νέα, τροποποιημένη πρόταση εάν το επιθυμεί. Εχει δηλώσει, εξάλλου, ότι είναι πρόθυμη να συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις με την Κίνα για εναλλακτικές λύσεις, όπως για παράδειγμα η θέσπιση ελάχιστης τιμής και μέγιστου όγκου εισαγωγών. Αλλη επιλογή θα μπορούσε να είναι η δέσμευση για επενδύσεις στην ΕΕ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v