Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης αντιμετωπίζουν ολοένα και μεγαλύτερες προκλήσεις, καθώς η ζήτηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απογοητεύει και το κόστος αυξάνεται, ενόψει των νέων αυστηρότερων κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, σύμφωνα με την επικεφαλής της ομάδας λόμπι των αυτοκινητοβιομηχανιών της περιοχής.
Από την αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ «εξακολουθούν να λείπουν πάνω από 2 εκατ. οχήματα από την αγορά και από τα εργοστάσια» σε σύγκριση με τα προ της πανδημίας επίπεδα, δήλωσε την Τετάρτη η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της ομάδας λόμπι, σε συνέντευξή της στην τηλεόραση του Bloomberg. «Αυτό δημιουργεί μεγάλη ένταση -μερικές φορές το αποκαλούμε σχεδόν τέλεια καταιγίδα».
Οπως θυμίζει το Bloomberg, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ή ACEA, με έδρα τις Βρυξέλλες, ζήτησε την περασμένη εβδομάδα «επείγουσα δράση» ενόψει των αυστηρότερων στόχων της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων που θα τεθούν σε ισχύ το 2025, οι οποίοι θα μπορούσαν ενδεχομένως να κοστίσουν δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα για ορισμένους από αυτούς, ενώ οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων ενισχύουν τις πωλήσεις στην περιοχή.
Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ παραμένουν προσηλωμένες στην πράσινη μετάβαση, οι ρυθμιστικές αρχές πρέπει να είναι πιο «ευέλικτες» και να βρουν τρόπους για την καλύτερη υποστήριξη του κλάδου, δήλωσε η De Vries.
«Αυτή τη στιγμή έχουμε πολλές συζητήσεις», πρόσθεσε. «Ενημερώνουμε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής σχετικά με το θέμα, τις ανησυχίες και το υπόβαθρο αυτών των ανησυχιών».