Κατρακύλα 69% για τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία

Καταρρέει η ζήτηση. Η βουτιά έρχεται μετά την εκτίναξη των πωλήσεων πριν από ένα χρόνο, ενόψει τερματισμού των κινήτρων της κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά εταιρικά αυτοκίνητα.

Κατρακύλα 69% για τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία

Η Γερμανία, που πλήττεται από κακές οικονομικές ειδήσεις τις τελευταίες εβδομάδες, ηγήθηκε της πτώσης των ευρωπαϊκών πωλήσεων αυτοκινήτων τον περασμένο μήνα, καθώς η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα κατέρρευσε.

Οπως μεταδίδει το Bloomberg, οι παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της περιοχής σημείωσαν πτώση 69% κατά τη διάρκεια του Αυγούστου, φτάνοντας σε λίγο πάνω από 27.000 οχήματα, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Η βουτιά έρχεται μετά την εκτίναξη των πωλήσεων στη Γερμανία πριν από ένα χρόνο, ενόψει του τερματισμού των κινήτρων της κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά εταιρικά αυτοκίνητα.

Η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης αντιμετωπίζει μια σειρά από πλήγματα στον βιομηχανικό της πυρήνα. Η Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της ηπείρου, κατήργησε ένα σύμφωνο εργασίας δεκαετιών και είναι έτοιμη να κλείσει εγχώρια εργοστάσια στη Γερμανία για πρώτη φορά, λόγω της υστέρησης της ζήτησης. Η BMW μείωσε τις προβλέψεις για τα κέρδη της για το σύνολο του έτους, επικαλούμενη εν μέρει τις υποτονικές πωλήσεις EV. Η κατασκευάστρια εταιρεία τσιπ Intel ανέβαλε την κατασκευή ενός σχεδιαζόμενου εργοστασίου για το οποίο η κυβέρνηση της χώρας είχε προβλέψει επιδοτήσεις ύψους 10 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Yποχώρησαν 18,3% οι πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων τον Αύγουστο στην ΕΕ

Σημαντική μείωση σημειώθηκε στις πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων τον Αύγουστο στην ΕΕ. Η πτώση αγγίζει το 18,3% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2023 και αποτελεί μια ανησυχητική αρνητική εξέλιξη που έχει επηρεάσει όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ο μειωμένος όγκος των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν τον Αύγουστο 2024, καθώς και η απροθυμία των υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτων να προχωρήσουν στην απόκτηση αυτοκινήτου, θα επιφέρουν αλλαγές και αναδιαρθρώσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η μείωση των ταξινομήσεων τον Αύγουστο 2024 οφείλεται κυρίως στην έντονη πτωτική τάση στις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ. Ειδικότερα στη Γερμανία, η πτώση ήταν -27,8%, στη Γαλλία -24,3%, στην Ιταλία -13,4% και στην Ισπανία -6,5%. Ένα ακόμη στοιχείο που δείχνει την απροθυμία των υποψήφιων αγοραστών να αποκτήσουν αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ότι το μερίδιο αγοράς των BEV μειώθηκε σχεδόν κατά ένα τρίτο.

Το οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2024 οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 1,4%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Ο όγκος των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στο οκτάμηνο έφθασε σχεδόν τα 7,2 εκατομμύρια μονάδες.

Στο οκτάμηνο, η Ισπανία (+4,5%) και η Ιταλία (+3,8%) παρουσίασαν θετικές αλλά μέτριες επιδόσεις. Από την άλλη πλευρά, η γαλλική και η γερμανική αγορά είδαν τα αποτελέσματά τους να παραμένουν σχεδόν στάσιμα (-0,5% και ‑0,3% αντίστοιχα).

Τον Αύγουστο 2024, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 14,4% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, από 21% το προηγούμενο έτος. Αυτή η εξέλιξη έχει σαν αποτέλεσμα ο Αύγουστος 2024 να είναι ο τέταρτος συνεχόμενος μήνας πτώσης των πωλήσεων αυτών των αυτοκινήτων φέτος, ενώ πέρσι υπήρχαν σχεδόν σταθερές μηνιαίες αυξήσεις στις πωλήσεις τους.

Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων κατέγραψαν επίσης σημαντική πτώση 22,3%. Το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε επίσης ελαφρά στο 44,3%, από 45,1%.

με πληροφορίες από Bloomberg, ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v