Εταιρεία επενδύσεων στον χώρο του αθλητισμού που ανήκει στο κρατικό fund της Σαουδικής Αραβίας μπήκε στη διαδικασία πώλησης της EuroLeague, καθώς ο φορέας της κορυφαίας ευρωπαϊκής διοργάνωσης μπάσκετ επιδιώκει να πουλήσει μειοψηφικό μερίδιο σε αξία 1 δισ. ευρώ.
Η SURJ Sports Investment, η οποία ανήκει στην PIF, που διαθέτει δύναμη πυρός 925 δισεκατομμυρίων δολαρίων, μπορεί να επενδύσει μαζί με το private equity General Atlantic για να αγοράσει μερίδιο στη EuroLeague, σύμφωνα με πηγές των Financial Τimes.
Αντιμετωπίζουν ανταγωνισμό από το private equity BC Partners στη συνεχιζόμενη διαδικασία πώλησης. Η BC Partners χτίζει το αθλητικό χαρτοφυλάκιό της. Πρόσφατα απέκτησε μερίδιο στον πιστωτικό τομέα του αθλητικού πρακτορείου GSE Worldwide.
Οι μέτοχοι της Euroleague Commercial Assets, στην οποία ανήκουν η EuroLeague και το EuroCup, θέλουν να πουλήσουν περίπου το ένα τρίτο της επιχείρησης. Ο όμιλος συνεργαζόταν με την επενδυτική τράπεζα LionTree και η πώληση των μετοχών βρισκόταν σε προχωρημένο στάδιο διαπραγμάτευσης, είπαν οι πηγές, προσθέτοντας ότι μια συμφωνία δεν είναι βέβαιη.
Η SURJ, η οποία διευθύνεται από τον Ντάνι Τάουνσεντ, τον πρώην επικεφαλής του κορυφαίου πρωταθλήματος ποδοσφαίρου της Αυστραλίας, ιδρύθηκε πέρυσι για να επεκτείνει περαιτέρω τις επενδύσεις του PIF στον αθλητισμό. Τα τελευταία χρόνια, το PIF έχει αποκτήσει ποσοστά σε διάφορες αθλητικές επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων ποδοσφαιρικών ομάδων και γκολφ. Πέρυσι η SURJ έκλεισε την πρώτη της συμφωνία, επενδύοντας 100 εκατομμύρια δολάρια στην αμερικανική Professional Fighters League.
Πιο πρόσφατα, το PIF σηματοδότησε ότι θέλει να στρέψει περισσότερο το ενδιαφέρον του στις εγχώριες επενδύσεις.
Η πώληση της EuroLeague έρχεται σε μια εποχή που τα private equities ρίχνουν χρήματα για την αγορά αθλητικών ομάδων και πρωταθλημάτων. Σύμφωνα με τον Gerry Cardinale, ιδρυτή της εταιρείας RedBird Capital Partners που κατέχει την AC Milan, αυτό οδήγησε σε «μαζικά διογκωμένες» αποτιμήσεις που βασίζονται σε «πρόχειρες αντιλήψεις» σχετικά με τη μελλοντική ανάπτυξη.
Η EuroLeague υποστηρίζει ότι ο αριθμός των τηλεθεατών της αυξάνεται, αλλά βρίσκεται πολύ πίσω από το NBA σε παγκόσμιο κοινό και αναγνώριση.
Το τηλεοπτικό κοινό της EuroLeague αυξήθηκε κατά 27% από έτος σε έτος τη σεζόν 2023-24. Ενισχύθηκε από τις αυξήσεις σε Τουρκία, Σερβία, Ελλάδα, Ισπανία, Λιθουανία και Ιταλία. Οι αριθμοί των χρηστών στη διαδικτυακή πλατφόρμα της αυξήθηκαν 46% σε 85.000.
Η EuroLeague, η SURJ, η General Atlantic, η BC Partners και η LionTree αρνήθηκαν να σχολιάσουν, σημειώνει η βρετανική εφημερίδα.