Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΕ: Νέοι κανόνες για οχήματα με συστήματα υποβοήθησης οδηγού

Όλα τα νέα μηχανοκίνητα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινήτων, των ημιφορτηγών, των φορτηγών και των λεωφορείων, πρέπει πλέον να ενσωματώνουν έξυπνες λύσεις βάσει νέοι κανονισμού ασφαλείας.

ΕΕ: Νέοι κανόνες για οχήματα με συστήματα υποβοήθησης οδηγού

Νέοι κανόνες για τη γενική ασφάλεια των οχημάτων ισχύουν πλέον στην ΕΕ για όλα τα νέα μηχανοκίνητα οχήματα που πωλούνται από τις 7 Ιουλίου 2024 και μετά. Οι κανόνες, οι οποίοι ισχύουν για τους νέους τύπους οχημάτων ήδη από τον Ιούλιο του 2022, βελτιώνουν την οδική ασφάλεια εισάγοντας μια σειρά προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού για όλα τα νέα οχήματα.

Από το 2022 που ο κανονισμός για τη γενική ασφάλεια άρχισε να εφαρμόζεται σε νέους τύπους οχημάτων, τα νέα μέτρα ασφάλειας συνέβαλαν στην καλύτερη προστασία των επιβατών, των πεζών και των ποδηλατών σε ολόκληρη την ΕΕ, αναφέρει ανακοίνωση της Κομισιόν.

  • Αναμένεται να συμβάλουν στο να σωθούν πάνω από 25.000 ζωές και να αποφευχθούν τουλάχιστον 140.000 σοβαροί τραυματισμοί έως το 2038.

Ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς κ. Τιερί Μπρετόν, δήλωσε τα εξής: «Η ΕΕ πρωτοπορεί διεθνώς στην ασφάλεια των οχημάτων. Διασφαλίζουμε την εφαρμογή καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων για περισσότερη ασφάλεια στους δρόμους μας. Δεδομένου ότι οι γενικοί κανόνες ασφάλειας της ΕΕ πλέον ισχύουν για όλα τα νέα μηχανοκίνητα οχήματα, θα προστατεύσουμε ακόμη περισσότερο τους επιβάτες, τους πεζούς και τους ποδηλάτες σε ολόκληρη την Ευρώπη, διατηρώντας παράλληλα την υπεροχή της βιομηχανίας της ΕΕ στα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης».

Όλα τα νέα μηχανοκίνητα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινήτων, των ημιφορτηγών, των φορτηγών και των λεωφορείων, πρέπει πλέον να ενσωματώνουν έξυπνες λύσεις προσαρμογής της ταχύτητας, κάμερες ή αισθητήρες οπισθοπορείας, προειδοποιήσεις σε περίπτωση υπνηλίας του οδηγού και σήματα επείγουσας ακινητοποίησης.

Επιπλέον, τα αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά θα πρέπει πλέον να είναι εξοπλισμένα με συστήματα διατήρησης λωρίδας και αυτοματοποιημένης πέδησης, καθώς και με συστήματα καταγραφής δεδομένων συμβάντων.

Για την πρόληψη των συγκρούσεων των λεωφορείων ή των φορτηγών με πεζούς ή ποδηλάτες, τα οχήματα αυτά θα πρέπει να διαθέτουν πλέον τεχνολογίες που θα αναγνωρίζουν καλύτερα τα πιθανά τυφλά σημεία, καθώς και συστήματα προειδοποίησης και ειδικά συστήματα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v