Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κίνα: Κίνδυνος για εμπορικό πόλεμο αν συνεχίσει έτσι η ΕΕ

Η κλιμάκωση των εμπορικών τριβών θα μπορούσε να πυροδοτήσει «εμπορικό πόλεμο», λέει η Κίνα. «Η ευθύνη ανήκει πλήρως στην πλευρά της ΕΕ». Εφτασε στο Πεκίνο σε ρόλο πυροσβέστη ο Γερμανός ΥΠΟΙΚ.

Κίνα: Κίνδυνος για εμπορικό πόλεμο αν συνεχίσει έτσι η ΕΕ

Το κινεζικό υπουργείο Εμπορίου δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση συνεχίζει να κλιμακώνει τις εμπορικές τριβές, οι οποίες «ενδέχεται να πυροδοτήσουν εμπορικό πόλεμο».

«Η ευθύνη ανήκει πλήρως στην πλευρά της ΕΕ», αναφέρει σε δήλωση εκπρόσωπος του υπουργείου.

Η Κίνα ελπίζει ότι η ΕΕ θα τη συναντήσει στα μισά του δρόμου, θα διαχειριστεί τις διαφορές μέσω του διαλόγου και θα αποφύγει να κλιμακώσει τις εμπορικές τριβές ή να επιτρέψει να βγουν εκτός ελέγχου, δήλωσε ο εκπρόσωπος.

Την περασμένη εβδομάδα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε την επιβολή δασμών έως και 38,1% στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα, παρά τις διαμαρτυρίες του Πεκίνου, βυθίζοντας τις εμπορικές σχέσεις σε νέο χαμηλό σημείο και διακινδυνεύοντας τιμωρητική δράση από τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο.

Η δήλωση του υπουργείου Εμπορίου δημοσιοποιήθηκε περίπου μία ώρα πριν από την άφιξη του Γερμανού υπουργού Οικονομικών Ρόμπερτ Χάμπεκ στο Πεκίνο, όπου αναμένεται να εξηγήσει στους Κινέζους αξιωματούχους την πρόσφατη ανακοίνωση για τους δασμούς και να αμβλύνει παράλληλα τον κίνδυνο αντιποίνων από την Κίνα, που θα έβλαπταν γερμανικές επιχειρήσεις.

Πού αποβλέπει το Βερολίνο

Το τριήμερο ταξίδι Χάμπεκ στην Κίνα είναι το πρώτο υψηλόβαθμου Ευρωπαίου αξιωματούχου από τότε που οι Βρυξέλλες πρότειναν υψηλούς δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής για την καταπολέμηση των υπερβολικών επιδοτήσεων.

Αυτή την εβδομάδα οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες προέτρεψαν το Πεκίνο να αυξήσει τους δασμούς στα εισαγόμενα ευρωπαϊκά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και η κυβέρνηση ξεκίνησε έρευνα ντάμπινγκ στις εισαγωγές χοιρινού κρέατος στην ΕΕ ως αντίποινα για την κίνηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η φωνή της Γερμανίας έχει ιδιαίτερο βάρος, καθώς οι κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας έχουν εναντιωθεί σθεναρά στους δασμούς της ΕΕ. Θα ήταν άκρως εκτεθειμένες σε τυχόν αντίστροφες κινήσεις από την Κίνα, από την οικονομία της οποίας προήλθε πέρυσι το ένα τρίτο των πωλήσεών τους.

Η Γερμανία επιδιώκει επίσης να διευρύνει την πρόσβαση των εταιρειών της στην τεράστια κινεζική αγορά, ενώ ταυτόχρονα προσπαθεί να «αποδεσμευτεί» από την υπερβολική εξάρτησή της από οποιαδήποτε χώρα.

Το εμπόριο των 60 δισ. ευρώ της Γερμανίας με την Κίνα το πρώτο τρίμηνο του 2024 υπολειπόταν από τον συνολικό όγκο των του εμπορίου ΗΠΑ-Γερμανίας (63 δισ. ευρώ), σπάζοντας ένα σερί οκτώ ετών, κατά τη διάρκεια του οποίου το Πεκίνο αναδεικνυόταν στον κορυφαίο εμπορικό εταίρο του Βερολίνου.

Τα επίσημα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα την Παρασκευή υπογράμμισαν τη μετατόπιση: οι γερμανικές εξαγωγές προς την Κίνα μειώθηκαν κατά 14% τον Μάιο σε σχέση με ένα χρόνο πριν, ενώ οι εξαγωγές προς τις Ηνωμένες Πολιτείες αυξήθηκαν 4,1%.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ, Reuters

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v