TikTok: Παγώνει το e-commerce στην ΕΕ, φορτσάρει στις ΗΠΑ

Αλλαγή σχεδίων για την εφαρμογή ηλεκτρονικού εμπορίου της δημοφιλούς κινεζικής πλατφόρμας. Αναβάλλει το λανσάρισμα του e-shopping στην Ευρώπη και, με νέα όπλα, ρίχνεται στη μάχη κατά της πιθανής απαγόρευσής της στη μεγαλύτερη αμερικανική αγορά.

TikTok: Παγώνει το e-commerce στην ΕΕ, φορτσάρει στις ΗΠΑ

Το TikTok παγώνει τα σχέδιά του για έναρξη της ταχέως αναπτυσσόμενης επιχείρησης ηλεκτρονικού εμπορίου του σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, εστιάζοντας αντ' αυτού στην ανάπτυξη στις ΗΠΑ, όπου ήδη έχει πάρει θέση μάχης απέναντι στον νόμο που απειλεί τη δημοφιλή εφαρμογή με πώληση, αλλιώς κλείσιμο.

Η startup της ByteDance ανέστειλε το λανσάρισμα της πλατφόρμας αγορών της σε Ισπανία, Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία και Ιρλανδία, που θα πραγματοποιούνταν τον Ιούλιο, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Bloomberg υπό τον όρο ανωνυμίας. Αντίστοιχα σχέδια αναστέλλονται και για το Μεξικό και τη Βραζιλία, ενώ δεν ξεκαθαρίζεται εάν και πότε η ByteDance θα συνεχίσει την εν λόγω διαδικασία.

Η κίνηση, η οποία ενδεχομένως αιφνιδιάζει πολλούς εμπόρους στην Ευρώπη, αντανακλά τον στόχο της ByteDance να εδραιωθεί στις ΗΠΑ αποδεικνύοντας την αξία της σε εγχώριους εμπόρους και καταναλωτές. Η ηγεσία της ByteDance θέλει να επικεντρωθεί στην πιο προσοδοφόρα αγορά της -όπου διαθέτει 170 εκατομμύρια χρήστες μηνιαίως-, για να αποτρέψει μια πιθανή απαγόρευση που αποθαρρύνει ορισμένους εμπόρους να εγγραφούν στη νέα πλατφόρμα.

Εκπρόσωπος του TikTok αρνήθηκε να σχολιάσει περαιτέρω, περιοριζόμενος να δηλώσει ότι η εταιρεία «καθοδηγείται από τη ζήτηση». «Είδαμε τον θετικό αντίκτυπο του TikTok Shop και συνεχίζουμε ενθέρμως να πειραματιζόμαστε μ' αυτή τη νέα εμπορική ευκαιρία».

Η εταιρεία έχει θέσει στόχο να δεκαπλασιάσει τον εμπορικό όγκο στις ΗΠΑ έως και 17,5 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος. Επίσης, δεν παραγνωρίζει ότι μια πλήρης ευρωπαϊκή επέκταση θα μπορούσε να προκαλέσει ρυθμιστικό έλεγχο παρόμοιο με αυτόν των ΗΠΑ.

Το TikTok Shop -που συνδυάζει το εθιστικό οπτικό περιεχόμενο με παρορμητικές αγορές- είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη δυνατότητα της εφαρμογής. Ο συνδυασμός εντυπωσιακών βίντεο, δημοφιλών influencers και εμπορίου πλήρους κλίμακας το βοηθά να ξεχωρίζει από ανταγωνιστές όπως το Instagram και το YouTube, ενώ δείχνει τον δρόμο στην Amazon.

Χρησιμοποιώντας το μοντέλο Douyin της ByteDance, από τις μεγαλύτερες κινεζικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, το TikTok Shop σημείωσε μεγάλη επιτυχία στη Νοτιοανατολική Ασία πριν κάνει ντεμπούτο στις ΗΠΑ πέρυσι.

Το λανσάρισμα του TikTok Shop στη Βρετανία ήδη από το 2021 έχει προκαλέσει μικτές κριτικές, αφού οι Κινέζοι εξαγωγείς πλημμύρισαν την αγορά με φθηνά προϊόντα. Το TikTok από τότε βασίζεται περισσότερο σε εγχώριες μάρκες.

Η ByteDance έχει προσφύγει νομικά εναντίον του μέτρου Μπάιντεν που προβλέπει απαγόρευση του TikTok, εάν η κινεζική μητρική δεν εκχωρήσει την εφαρμογή έως τις 19 Ιανουαρίου -τελεσίγραφο που αποσκοπεί στην αντιμετώπιση θεωρούμενων ανησυχιών για την εθνική ασφάλεια. Η ByteDance έχει υποστηρίξει ότι η εκχώρηση «δεν είναι εμπορικά, τεχνολογικά ή νομικά εφικτή».

Στο μεταξύ, το TikTok βρίσκεται υπό έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το εάν μια πιο light έκδοση της εφαρμογής στη Γαλλία και την Ισπανία υποδαυλίζει τον εθισμό. Το TikTok Lite υπόσχεται να πληρώνει τους χρήστες σε μετρητά μέσω συστήματος πόντων, αρκεί να συνεχίσουν να αναζητούν περιεχόμενο, μια κοινή τακτική μάρκετινγκ στην Κίνα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v