Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ κατηγόρησε τη μητρική εταιρεία της Ticketmaster, τη Live Nation Entertainment, ότι έχει δημιουργήσει ένα μονοπώλιο που «πνίγει τον ανταγωνισμό» στη βιομηχανία των ζωντανών ψυχαγωγικών θεαμάτων, σε μια αγωγή-ορόσημο που επιδιώκει τη διάσπαση της εταιρείας.
Η αγωγή που υποβλήθηκε την Πέμπτη από το υπουργείο Δικαιοσύνης ισχυρίζεται ότι η Live Nation Entertainment κυριαρχεί παράνομα στις αγορές έκδοσης εισιτηρίων και προώθησης συναυλιών, χρησιμοποιώντας «συμπεριφορά αποκλεισμού» για να ασκήσει υπέρμετρη επιρροή στην πλειονότητα των συναυλιακών χώρων στις ΗΠΑ.
Όπως μεταδίδουν οι Financial Times, το Υπουργείο Δικαιοσύνης περιγράφει στην αγωγή πώς η εταιρεία φέρεται να έχει αποκτήσει ασφυκτικό έλεγχο στο οικοσύστημα των ζωντανών θεαμάτων, από το πώς αμείβονται οι καλλιτέχνες μέχρι το πώς οι άνθρωποι βιώνουν τη ζωντανή μουσική και ποιες παραστάσεις ανεβαίνουν σε όλες τις ΗΠΑ.
Ως αποτέλεσμα, «οι θεατές πληρώνουν περισσότερα, οι καλλιτέχνες έχουν λιγότερες ευκαιρίες να δώσουν συναυλίες, οι μικρότεροι διοργανωτές δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα και οι χώροι έχουν λιγότερες πραγματικές επιλογές για υπηρεσίες έκδοσης εισιτηρίων», δήλωσε ο Μέρικλ Γκάρλαντ, υπουργός Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, την Πέμπτη.
«Είναι καιρός να προχωρήσουμε στη διάσπαση της Live Nation-Ticketmaster» πρόσθεσε.
Η εταιρεία δημιουργήθηκε το 2010 από τη συγχώνευση της Live Nation, ενός διοργανωτή συναυλιών, και της Ticketmaster, μιας πλατφόρμας για την πώληση εισιτηρίων για ζωντανές εκδηλώσεις.
Έκτοτε, η δυσαρέσκεια έχει αυξηθεί μεταξύ των θαυμαστών, των ανταγωνιστών, των καλλιτεχνών και των νομοθετών, οι οποίοι την έχουν κατηγορήσει ότι καταχράται τη δεσπόζουσα θέση της στην αγορά χρεώνοντας υπέρογκα ποσά και εκδικούμενη συναυλιακούς χώρους που φιλοξενούν καλλιτέχνες που συνεργάζονται με ανταγωνιστικές εταιρείες.
Η δυσαρέσκεια γιγαντώθηκε μετά από το φιάσκο κατά την πώληση εισιτηρίων του για την Eras Tour της Τέιλορ Σουίφτ το 2022, όταν ο ιστότοπος της Ticketmaster έπεσε λόγω της υπερβολικής ζήτησης.