Η φαρμακοβιομηχανία Novo Nordisk αύξησε τις προοπτικές κερδών της με αιχμή τις πενταπλάσιες αποστολές του φαρμάκου αδυνατίσματος Wegovy στις ΗΠΑ, σε σύγκριση με τα τέλη της περασμένης χρονιάς.
Περισσότεροι από 25.000 ασθενείς ξεκινούν τη θεραπεία κάθε εβδομάδα στις ΗΠΑ, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Lars Fruergaard Jorgensen, έναντι 5.000 τον Δεκέμβριο.
Η αύξηση παραγωγής αποτελεί βασικό στοιχείο της στρατηγικής της Novo έναντι της ανταγωνιστικής Eli Lilly στην κούρσα για την κορυφή στον τομέα απώλειας βάρους. Η φαρμακευτική εταιρεία διπλασιάζει την επένδυσή της στην παραγωγική ικανότητα σε περίπου 6,4 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος — αριθμός που δεν περιλαμβάνει την προγραμματισμένη εξαγορά τριών εργοστασίων της Catalent, ύψους 11 δισ. δολαρίων
Η ζήτηση για το φάρμακο κατά της παχυσαρκίας αλλά και το αδελφό προϊόν για τον διαβήτη Ozempic έκανε τη δανέζικη εταιρεία να αυξήσει τις προβλέψεις της, λέγοντας ότι πιθανώς οι πωλήσεις θα αυξηθούν έως 27% και τα λειτουργικά κέρδη έως 30% φέτος.
Οι μετοχές, που υποχώρησαν 2,3% στις αρχές της διαπραγμάτευσης στην Κοπεγχάγη, έχουν αυξηθεί περίπου 25% φέτος ενώ σχεδόν διπλασιάστηκαν από την αρχή του 2023.
Οι πιέσεις στην τιμή του Wegovy στις ΗΠΑ εμπόδισαν την αύξηση πωλήσεων του φαρμάκου το πρώτο τρίμηνο. Τα έσοδά του υπερδιπλασιάστηκαν σε 9,38 δισ. κορόνες (1,35 δισεκατομμύρια δολάρια), πίσω όμως από τις προσδοκίες των αναλυτών. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν 27% σε 31,8 δισ. κορόνες το περασμένο τρίμηνο, ανέφερε η εταιρεία. Η Novo ανακοίνωσε ότι εξακολουθεί να είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στα φάρμακα GLP-1, με μερίδιο αγοράς 55%.
Η Eli Lilly αύξησε επίσης τις προοπτικές της, προβλέποντας βελτίωση στην προσφορά και τιμολόγηση του ανταγωνιστικού Zepbound. Η αγορά για θεραπείες παχυσαρκίας μπορεί να εκτιναχθεί πάνω από 80 δισ. δολάρια έως το 2030, σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence.