Η Aston Martin σημείωσε πτώση στις πωλήσεις των πολυτελών αυτοκινήτων της το πρώτο τρίμηνο, καθώς διέκοψε την παραγωγή του παλαιότερου σπορ μοντέλου Vantage.
Οι μετοχές κατέγραψαν τη μεγαλύτερη βουτιά εξαμήνου, αφότου η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε αποστολές 945 αυτοκινήτων την εν λόγω περίοδο, μείωση 26% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα έσοδα και τα προσαρμοσμένα κέρδη μειώθηκαν, μένοντας πίσω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών και το ετήσιο guidance, ωστόσο ετοιμάζονται να κυκλοφορήσουν νέα μοντέλα.
Η πτώση αντανακλά το τέλος της παραγωγής και παράδοσης ορισμένων από τα βασικά μοντέλα της Aston Martin, δήλωσε ο εκτελεστικός πρόεδρος Lawrence Stroll. Η εταιρεία ξεκίνησε να φτιάχνει τις νέες εκδόσεις Vantage και SUV DBX707, οι οποίες δεν έχουν ακόμη κυκλοφορήσει. Τα νέα μοντέλα θα τη βοηθήσουν να διαχειριστεί το κόστος, ανέφερε ο George Galliers, αναλυτής της Goldman Sachs.
Τα έσοδα μειώθηκαν 10% στα 267,7 εκατομμύρια λίρες, ενώ τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων υποχώρησαν 34% στα 19,9 εκατ. λίρες.
Η συνολική απώλεια τριμήνου οδηγεί το καθαρό χρέος σε πάνω από 1 δισ. λίρες, μειώνει σημαντικά τα αποθεματικά και θέτει υπό αμφισβήτηση την ικανότητα της εταιρείας να επιτύχει τους οικονομικούς στόχους της, εκτιμά το Bloomberg.
Οι μετοχές της Aston Martin υποχώρησαν έως και 14%, στη μεγαλύτερη ενδοημερήσια πτώση από την 1η Νοεμβρίου.
Ο Stroll έχει αναλάβει την προσπάθεια ανάκαμψης της Aston Martin, φέρνοντας νέους μετόχους όπως το Ταμείο Δημοσίων Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας. Τον Μάρτιο, η εταιρεία ολοκλήρωσε μια αναχρηματοδότηση ύψους 1,15 δισεκατομμυρίων λιρών για να αμβλύνει τις ανησυχίες των επενδυτών σχετικά με το χρέος της, αν και θα συνεχίσει να πληρώνει υψηλά επιτόκια για τα νέα ομόλογα.
Η Aston Martin επιβεβαίωσε επίσης ότι θα λανσάρει ένα νέο σπορ αυτοκίνητο με κινητήρα V12, ως μέρος της στρατηγικής της να παρουσιάζει περισσότερα μοντέλα πιο συχνά.
Ελπίδες για την ανάκαμψη ωστόσο θα δώσει ο Adrian Hallmark, πρώην αφεντικό της Bentley, καθώς αναλαμβάνει θέση διευθύνοντος συμβούλου το αργότερο την 1η Οκτωβρίου, αντικαθιστώντας τον 77χρονο Amedeo Felisa, και θα γίνει ο τέταρτος κατά σειρά CEO από την άφιξη του Stroll.
Η Aston Martin μετέθεσε την κυκλοφορία του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού αυτοκινήτου της κατά ένα χρόνο, έως το 2026, ενώ θα δημιουργήσει μια σειρά plug-in υβριδικών για να γεφυρώσει τη μετάβαση σε οχήματα μόνο με μπαταρία.