Οι εταιρείες κρουαζιέρας στην Ευρώπη υποστηρίζουν ότι μέρος του ποσού με το οποίο θα συμβάλλουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα μείωσης εκπομπών ρύπων θα πρέπει να τους επιστρέφεται για να επενδύσουν στον εξηλεκτρισμό λιμένων και πλοίων, μεταδίδει το Bloomberg.
Η ένωση Cruise Lines International, ή CLIA, θέλει «οι χώρες να μπορούν να επανεπενδύσουν όλα, ή τουλάχιστον μερικά από αυτά τα επιπλέον έσοδα σε υποδομές», δήλωσε η γενική διευθύντρια του CLIA, Marie-Caroline Laurent.
Ο τομέας της κρουαζιέρας της Ευρώπης αναμένεται να συνεισφέρει περισσότερα από 600 εκατομμύρια ευρώ στο πρόγραμμα εμπορίας ρύπων, γνωστό ως ETS, ξεκινώντας από το 2026, είπε η Laurent. Θα ήταν καλύτερο αν ένα τουλάχιστον μέρος του ποσού αυτού αξιοποιούνταν σε επενδύσεις για «καθαρές υποδομές», καθώς ο εξηλεκτρισμός λιμανιών και εγκαταστάσεων ανεφοδιασμού θα είναι ουσιαστικής σημασίας για το μέλλον του κλάδου. «Χρειαζόμαστε προφανώς τα λιμάνια να είναι εξοπλισμένα με τις πιο πρόσφατες πρίζες και να διαθέτουν δυνατότητα ηλεκτροκίνησης».
Στο πλαίσιο αυτό η Laurent έφερε ως παράδειγμα τις αερομεταφορές όπου τα βιώσιμα καύσιμα SAF βαθμολογούνται με μηδενικές εκπομπές και δεν υπολογίζονται στους υπολογισμούς των εκπομπών ρύπων.
Για τις εταιρείες κρουαζιέρας, «αυτό το είδος μηχανισμού θα ήταν ένας καλός τρόπος για να επιταχυνθεί η ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων», κατέληξε η γενική διευθύντρια του CLIA.