Ο γίγαντας των καλλυντικών Estee Lauder θα προχωρήσει σε μειώσεις 3% έως 5% στο παγκόσμιο εργατικό δυναμικό του, στην προσπάθεια να επανακτήσει τα περιθώρια κέρδους του, μεταδίδει το Bloomberg, επισημαίνοντας ότι στο άκουσμα της είδησης οι μετοχές της εταιρείας εκτινάχθηκαν έως 19% στη Νέα Υόρκη, στο μεγαλύτερο άλμα τους από τον Νοέμβριο του 2011.
Η Estée Lauder δήλωσε ότι θα περικόψει έως και 3.000 θέσεις εργασίας, στο πλαίσιο σχεδίου αναδιάρθρωσης με σκοπό να καταστεί εκ νέου μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες ομορφιάς στον κόσμο.
Η εταιρεία, που μεταξύ άλλων κατέχει τα εμπορικά σήματα Ordinary και Clinique, διαθέτει προσωπικό περίπου 62.000 ατόμων παγκοσμίως.
Οπως προσδοκά, οι περικοπές και το ευρύτερο σχέδιο αναδιάρθρωσης θα αποφέρουν αύξηση λειτουργικών κερδών 1,1 έως 1,4 δισ. δολ. έναντι αντίστοιχης πρόβλεψης για 800 εκατ. έως 1 δισ. δολ. που ανακοινώθηκαν τον περασμένο Νοέμβριο για την επόμενη διετία.
Το σχέδιο έχει στόχο να κάνει την Estée Lauder πιο ευέλικτη και κερδοφόρα εταιρεία, ώστε να ανταποκρίνεται πιο γρήγορα στις τάσεις ομορφιάς που τροφοδοτούνται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η εταιρεία έχει εκχωρήσει κατά καιρούς μερίδιο αγοράς σε ανταγωνιστές, λόγω της καθυστέρησής της απέναντι στις φρέσκες και νέες τάσεις.
Οι πωλήσεις και τα κέρδη της Estée Lauder μειώθηκαν το περασμένο έτος, λόγω της πτώσης πωλήσεων σε καταστήματα αφορολογήτων ειδών στα αεροδρόμια και αλλού στην Ασία. Το τμήμα ταξιδιωτικών λιανικών πωλήσεων, όπως λέγεται, αντιπροσώπευε περίπου το ένα πέμπτο των εσόδων της Estée Lauder και ήταν ο βασικός μοχλός ανάπτυξης έως ότου η πανδημία διέκοψε τις πωλήσεις. Έκτοτε, η πιο αργή από την αναμενόμενη οικονομική ανάπτυξη της Κίνας έριξε έξω επανειλημμένα τις προβλέψεις των στελεχών για ανάκαμψη της επιχείρησης.
Για το υπόλοιπο του τρέχοντος οικονομικού έτους, η Estée Lauder προβλέπει προσαρμοσμένα κέρδη 2,08 έως 2,23 δολ. ανά μετοχή, μειωμένα από προηγούμενη πρόβλεψη 2,17 έως 2,42 δολ. Στις καθαρές πωλήσεις παρατηρείται μεγαλύτερη αισιοδοξία, που πλέον τοποθετούνται στην περιοχή του -1% έως 1%, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης -2% έως 1%.
Η Estée Lauder χάνει μερίδιο αγοράς και από τη γαλλική ανταγωνίστρια L'Oréal, η οποία ενίσχυσε τις πωλήσεις της αξιοποιώντας τις νέες τάσεις ομορφιάς και τις δημοφιλείς μάρκες της CeraVe και La Roche-Posay.
Ανερχόμενοι ανταγωνιστές, όπως η Elf Beauty, είχαν εξάλλου μεγαλύτερη επιτυχία από την Estée Lauder στον αντίκτυπό τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Tο τρέχον κέρδος 15% που καταγράφει η μετοχή της Estée Lauder αποτελεί τη μεγαλύτερη άνοδό της από τις 5 Φεβρουαρίου 2019, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg.