Τα πρώτα φετινά στοιχεία της Mastercard SpendingPulse δείχνουν ότι οι λιανικές πωλήσεις ενόψει χριστουγεννιάτικων διακοπών στις ΗΠΑ αυξήθηκαν με πολύ πιο αργό ρυθμό απ' ό,τι το 2022, καθώς οι αγοραστές αναζητούσαν προσφορές με επιλεκτικό τρόπο καθ' όλη τη διάρκεια της σεζόν.
Οι λιανικές πωλήσεις, εξαιρουμένων των αυτοκινήτων, αυξήθηκαν 3,1% από την 1η Νοεμβρίου έως τις 24 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τη μελέτη, η οποία αξιοποιεί συναλλαγές από τα δίκτυα πληρωμών της Mastercard και εκτιμήσεις βάσει ερευνών για άλλες μορφές πληρωμών. Το 2022, παρόμοια μελέτη από τη Mastercard SpendingPulse έδειξε αύξηση των πωλήσεων για τις διακοπές κατά 7,6%, γράφει το Bloomberg.
Οι καταναλωτές «δαπανούσαν με προσοχή», δήλωσε η Michelle Meyer, επικεφαλής οικονομικών μελετών της Mastercard.
Οι λιανικές πωλήσεις για διακοπές αποτελούν βαρόμετρο για την οικονομία των ΗΠΑ, η οποία έχει δείξει ανθεκτικότητα τους τελευταίους μήνες. Οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν απροσδόκητα τον Νοέμβριο, καθώς οι χαμηλότερες τιμές της βενζίνης έδωσαν στους αγοραστές κάποια ανακούφιση.
Στα πιο πρόσφατα στοιχεία, οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν 6,3%, ενώ η αύξηση πωλήσεων στα καταστήματα ήταν 2,2%. Τα εστιατόρια και τα είδη ένδυσης σημείωσαν τα μεγαλύτερα κέρδη σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ οι δαπάνες για κοσμήματα και ηλεκτρονικά είδη μειώθηκαν.