Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Χάος στο εμπόριο από τις επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα

Οι ναυτιλιακές εταιρείες στέλνουν τα πλοία τους γύρω από την Αφρική, αυξάνοντας το κόστος κατά 1 εκατ. δολάρια, κάνοντας επτά με δέκα μέρες μεγαλύτερο ταξίδι.

Χάος στο εμπόριο από τις επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα

Η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία προετοιμάζεται για την προοπτική να ζήσει χωρίς τον σημαντικότερο εμπορικό δρόμο της για εβδομάδες.

Οπως μεταδίδει το Bloomberg, παρόλο που οι ΗΠΑ εργάζονται για να φτιάξουν μια ομάδα εργασίας η οποία θα σταματήσει τους μαχητές Χούθι στην Υεμένη να επιτίθενται σε εμπορικά πλοία, οι ναυτιλιακές εταιρείες εξακολουθούν να περιμένουν τις λεπτομέρειες και ανησυχούν. Οι Χούθι επιτίθενται σε πλοία για να δείξουν υποστήριξη στη Χαμάς στον πόλεμό της εναντίον του Ισραήλ, και ορισμένοι στην περιοχή ανησυχούν ότι μια πολύ δυναμική απάντηση θα κλιμακώσει τη βία.

Έτσι, οι ναυτιλιακές στέλνουν τα πλοία τους στη μεγάλη διαδρομή γύρω από την Αφρική, αυξάνοντας το κόστος κατά 1 εκατομμύριο δολάρια, κάνοντας επτά με δέκα μέρες μεγαλύτερο ταξίδι, την ώρα που οι τιμές του πετρελαίου αυξάνονται.

Οι επιθέσεις έχουν δημιουργήσει δυνητικά μια χειρότερη έκτακτη ανάγκη για τη ναυτιλία από το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ το 2021, όταν ένα πλοίο που έμεινε κολλημένο για μια εβδομάδα δυσκόλεψε το παγκόσμιο εμπόριο για μήνες. Καθώς τα πλοία που μεταφέρουν από πετρέλαιο μέχρι σιτηρά και αυτοκίνητα αναγκάζονται να πλεύσουν γύρω από την Αφρική, το επιπλέον κόστος και οι καθυστερήσεις θέτουν κινδύνους για την παγκόσμια οικονομία, την ώρα που ο πληθωρισμός έδειχνε να υποχωρεί.

Το Πεντάγωνο δεν έχει ακόμη διευκρινίσει πώς η λεγόμενη Επιχείρηση Prosperity Guardian θα προστατεύει τα πλοία. Ο Vincent Clerc, διευθύνων σύμβουλος του γίγαντα ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων Moller-Maersk, εκτιμά ότι θα χρειαστούν μερικές εβδομάδες για να τεθεί σε λειτουργία η ομάδα εργασίας των ΗΠΑ.

Χαλαρές συνοδείες ή ομαδικές διελεύσεις, που ακολουθούν μια συγκεκριμένη διαδρομή, χρησιμοποιήθηκαν στο παρελθόν όταν η πειρατεία της Σομαλίας ήταν ένα ζήτημα, σύμφωνα με τον Jakob Paaske Larsen, επικεφαλής θαλάσσιας ασφάλειας στον όμιλο ναυτιλιακής βιομηχανίας Bimco. Είναι επίσης δυνατό να προσπαθήσουμε να ασφαλίσουμε μια ευρεία περιοχή και να αναπτύξουμε στρατιωτικές μονάδες ανάλογα με την κατάσταση, είπε.

Μια αυστηρή νηοπομπή -με συνοδεία στρατιωτικών πλοίων- είναι πιθανώς λιγότερο πιθανή καθώς «απαιτεί πολλούς πόρους», είπε ο Larsen. «Απλώς δεν νομίζω ότι θα υπάρχουν αρκετά πολεμικά πλοία».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v