Η Volkswagen έφτασε σε καταρχήν συμφωνία με τους εκπροσώπους των εργαζομένων για εξοικονόμηση κόστους 10 δισ. ευρώ ώστε να δοθεί τόνωση στις χαμηλές αποδόσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, μεταδίδει το Bloomberg.
Τα μέτρα, μετά από μήνες συνομιλιών, περιλαμβάνουν στόχο για μείωση του εργατικού κόστους κατά ένα πέμπτο, ιδίως στο τμήμα διοίκησης και επίσης με δυνατότητα πρόωρης συνταξιοδότησης από την ηλικία των 57 ετών, δήλωσε η εταιρεία. Επιδίωξή της, συμπλήρωσε, είναι να υπερδιπλασιαστούν τα κέρδη της μάρκας VW στο 6,5% έως το 2026, ώστε να αγγίξουν τα επίπεδα της ανταγωνίστριας Stellantis.
Η Volkswagen έχει ήδη εφαρμόσει πάγωμα προσλήψεων, έχει απολύσει εργαζομένους ορισμένου χρόνου και έχει περικόψει βάρδιες, καθώς ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Blume έχει βάλει στόχο να βελτιώσει τα χωλαίνοντα κέρδη, υπό την πίεση της ασθενούς ζήτησης για ηλεκτροκίνητα οχήματα (EV).
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης βρίσκεται σε δύσκολη θέση ιδιαίτερα στην Κίνα, όπου έχασε την ηγετική της θέση στον κλάδο από την κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων BYD.
Η ενίσχυση των σχεδίων εξοικονόμησης κόστους ακολουθεί τα απογοητευτικά επίπεδα πωλήσεων για το τρίτο τρίμηνο.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αύξησε τον Μάρτιο το πενταετές σχέδιο δαπανών της κατά 13%, στα 180 δισ. ευρώ. Πάνω από τα δύο τρίτα των προγραμματισμένων επενδύσεων θα διατεθούν σε λογισμικό και ηλεκτρικά οχήματα.