Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μυστικές επαφές Ρωσίας-Κίνας για κατασκευή τούνελ στην Κριμαία

Μόσχα και Πεκίνο συζητούν την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας που θα συνδέει τη Ρωσία με την Κριμαία, σύμφωνα με δημοσίευμα της Washington Post.

Μυστικές επαφές Ρωσίας-Κίνας για κατασκευή τούνελ στην Κριμαία

Ρώσοι και κινέζοι επιχειρηματίες έχουν πραγματοποιήσει μυστικές συζητήσεις για την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας που θα συνδέει τη Ρωσία με την Κριμαία, με την ελπίδα να δημιουργήσουν μια οδό μεταφοράς που δεν θα είναι εκτεθειμένη σε επιθέσεις από την Ουκρανία, σύμφωνα με επικοινωνίες που υπεκλάπησαν από τις υπηρεσίες ασφαλείας της Ουκρανίας.

Οι συνομιλίες, που περιελάμβαναν συναντήσεις στα τέλη Οκτωβρίου, πυροδοτήθηκαν από τις αυξανόμενες ρωσικές ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια της γέφυρας μήκους 11 μιλίων στο στενό του Κερτς που έχει χρησιμεύσει ως βασική γραμμή επιμελητείας για τον ρωσικό στρατό αλλά έχει βομβαρδιστεί δύο φορές από την Ουκρανία και παραμένει ευάλωτος στόχος.

Όπως μεταδίδει η Washington Post, οι διαπραγματεύσεις υπογραμμίζουν την αποφασιστικότητα της Ρωσίας να διατηρήσει τον έλεγχο της Κριμαίας και την αυξανόμενη εξάρτηση της Μόσχας από την Κίνα όσον αφορά την παροχή διεθνούς στήριξης.

Η κατασκευή μιας σήραγγας κοντά στην υπάρχουσα γέφυρα θα αντιμετώπιζε τεράστια εμπόδια, σύμφωνα με Αμερικανούς αξιωματούχους και μηχανικούς που είπαν ότι ένα έργο τέτοιου μεγέθους, που πιθανότατα κοστίζει δισεκατομμύρια δολάρια και χρειάζεται χρόνια για να ολοκληρωθεί, δεν έχει επιχειρηθεί ποτέ σε εμπόλεμη ζώνη.

Ωστόσο, παρά τα ερωτήματα σχετικά με τη βιωσιμότητα του σχεδίου, τόνισαν στην Washington Post οι ειδικοί, η Ρωσία έχει σαφείς λόγους να το επιδιώξει. Έχοντας αποτύχει να καταγάγει μια αποφασιστική νίκη στον πόλεμο, σημείωσε ο Αλεξάντερ Γκαμπούεφ, ειδικός στις σχέσεις Μόσχας-Πεκίνου στο Carnegie Russia Eurasia Center, η Ρωσία « αντιμετωπίζει τον κίνδυνο η Ουκρανία να προσπαθήσει να σαμποτάρει τη γέφυρα του Κερτς για πολλά χρόνια ακόμη».

Το έργο θα εγκυμονούσε επίσης πολιτικούς και οικονομικούς κινδύνους για την Κίνα, η οποία ποτέ δεν αναγνώρισε επίσημα την προσάρτηση της Κριμαίας από τη Ρωσία και οι εταιρείες της οποίας θα μπορούσαν να υπαχθούν στη λίστα των κυρώσεων που έχουν επιβάλει στη Μόσχα που οι ΗΠΑ και η Ε.Ε.

Ωστόσο, τα μηνύματα που υποκλάπησαν υποδηλώνουν ότι μια από τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες της Κίνας έχει εκφράσει την προθυμία της να συμμετάσχει. Τα μηνύματα δόθηκαν στην Washington Post από Ουκρανούς αξιωματούχους που θέλουν να αποκαλύψουν το έργο και την πιθανή εμπλοκή της Κίνας. Η αυθεντικότητα των μηνυμάτων επιβεβαιώθηκε από άλλες πληροφορίες που έλαβε ξεχωριστά η εφημερίδα, συμπεριλαμβανομένων εταιρικών αρχείων που δείχνουν ότι μια ρωσο-κινεζική κοινοπραξία με άτομα που κατονομάζονται στα email δημιουργήθηκε πρόσφατα στην Κριμαία.

Τα μηνύματα που αντάλλαξαν τα στελέχη της κοινοπραξίας τις τελευταίες εβδομάδες αναφέρουν συναντήσεις με Κινέζους αντιπροσώπους στην Κριμαία. Ένα με ημερομηνία 4 Οκτωβρίου περιγράφει την κινεζική εταιρεία κατασκευής σιδηροδρόμων, CRCC, ως «έτοιμη να διασφαλίσει την κατασκευή σιδηροδρομικών και οδικών έργων οποιασδήποτε πολυπλοκότητας στην περιοχή της Κριμαίας».

Η CRCC, μια κρατική εταιρεία, κατασκεύασε πολλά από τα μεγαλύτερα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα στην Κίνα και έχει δημιουργήσει ουσιαστικούς δεσμούς με τη Ρωσία τα τελευταία χρόνια μέσω της κατασκευής μεγάλων έργων, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης του μετρό της Μόσχας που ολοκληρώθηκε το 2021.

Η εταιρεία δεν απάντησε σε αιτήματα για σχόλια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v