Πώληση μεριδίου 28% του επί μακρόν συνεργάτη Nissan έχει στα σκαριά η Renault, και μάλιστα η διαδικασία θα ξεκινήσει «πολύ σύντομα», στο πλαίσιο του φιλόδοξου σχεδίου της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας για ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, το οποίο περιλαμβάνει μια αρχική δημόσια προσφορά (ΙΡΟ) του βραχίονα της ηλεκτροκίνησης (EV) Ampere.
Οι πωλήσεις μετοχών θα μπορούσαν να ξεκινήσουν στις αρχές του 2024, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Renault Λουκά ντε Μεό σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του Βloomberg. Η πώληση θα συντονιστεί με τη Nissan, είπε. «Θα χρησιμοποιήσουμε αυτά τα χρήματα για άλλα πράγματα», τόνισε.
Το μερίδιο, αξίας περίπου 4,3 δισ. ευρώ, δίνει στη Renault επιλογές σε περίπτωση που αποφασίσει να μην προχωρήσει με την IPO της Ampere. Τα κεφάλαια θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να βοηθήσουν την αυτοκινητοβιομηχανία να επιταχύνει την ανάπτυξη φθηνότερων ηλεκτρικών οχημάτων και να αντιμετωπίσει πιο γρήγορα ανταγωνιστές όπως η Tesla.
Ενώ ο Ντε Μεό εξακολουθεί να στοχεύει σε μια IPO για την Ampere τον Απρίλιο ή τον Μάιο, δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να βάλει στο ράφι τη διαδικασία, εάν η αποτίμηση δεν ανταποκριθεί στις προσδοκίες για 8 έως 10 δισ. ευρώ για την επιχείρηση που άρχισε να λειτουργεί ανεξάρτητα προ ημερών. Άλλες επιλογές στο τραπέζι συμπεριλαμβάνουν ένα πιθανό spin-off, είπε ο Ντε Μεό.
«Το χρηματιστήριο υπάρχει για να ενισχύσει την απόδοση και τη διαφάνεια», είπε. «Είναι καλό να εισάγεις μια εταιρεία στο χρηματιστήριο. Πιστεύουμε ότι δυνητικά έχουμε ένα παράθυρο ευκαιρίας την άνοιξη του 2024, αλλά ας δούμε πώς θα εξελιχθούν οι αγορές. Κανείς δεν θέλει προβλήματα στο κεφάλι του».
Η Renault στοχεύει σε έσοδα άνω των 10 δισ. ευρώ έως το 2025 για την Ampere, δήλωσε η εταιρεία στο πλαίσιο ενημέρωσης των επενδυτών αναφορικά με τον κλάδο EV.
Η Ampere σχεδιάζει να παρουσιάσει το compact μοντέλο Legend, που θα πωλείται για λιγότερο από 20.000 ευρώ, καθώς η μάχη για πιο προσιτά αυτοκίνητα ανάβει σε μια Ευρώπη όπου οι καταναλωτές έχουν πληγεί από την κρίση του κόστους ζωής.
Το όχημα θα μπορούσε ενδεχομένως να κατασκευαστεί στη Σλοβενία, αλλά δεν έχει ληφθεί τελική απόφαση, είπε ο διευθύνων σύμβουλος.
Για να ολοκληρώσει την IPO της Ampere, η Renault θα πρέπει να κερδίσει τους επενδυτές σε μια δύσκολη αγορά, μαζί με έναν τρομακτικό πόλεμο τιμών στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Ο 56χρονος διευθύνων σύμβουλος προτείνει την Ampere ως ευρωπαϊκή απάντηση στον ανταγωνισμό από την αμερικανική ανταγωνίστρια Tesla και τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, η αγορά για τις IPO παραμένει αφιλόξενη και υπάρχουν ανησυχίες ότι η πώληση ενός μεριδίου θα είναι υπερβολικά διαλυτική για τους υφιστάμενους μετόχους.
Η Nissan και η Mitsubishi θα επενδύσουν συνολικά έως και 800 εκατ. ευρώ στο πρότζεκτ, ενώ ενδεχόμενο επένδυσης εξετάζει και η Qualcomm, αμερικανική πολυεθνική που παράγει ημιαγωγούς και τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό.