Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η Air France-KLM αποκτά ισχυρό μερίδιο στη σκανδιναβική SAS

Ο γαλλο-ολλανδικός όμιλος διασώζει τη χρεοκοπημένη εταιρεία του Βορρά και πλασάρεται ως ισχυρός παίκτης στο στοίχημα ενοποίησης της ευρωπαϊκής αεροπορικής αγοράς, μαζί με τις Lufthansa και IAG.

Η Air France-KLM αποκτά ισχυρό μερίδιο στη σκανδιναβική SAS

Η SAS επέλεξε την Air France-KLM και την εταιρεία private equity Castlelake ως επενδυτές-εγγυητές της ανακεφαλαιοποίησης ύψους 1,13 δισ. ευρώ στον χρεοκοπημένο σκανδιναβικό αερομεταφορέα, τερματίζοντας μια πεντάμηνη αναζήτηση νέων κεφαλαίων, μεταδίδει το Bloomberg.

Η Air France-KLM θα επενδύσει 138 εκατ. ευρώ και θα αποκτήσει το 19,9% της SAS, σε μια συμφωνία που θα προωθήσει την ενοποίηση της ευρωπαϊκής αεροπορικής βιομηχανίας γύρω από τους τρεις μεγάλους ομίλους, μαζί με τη Lufthansa και την IAG.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η SAS θα αποχωρήσει από την ένωση Star Alliance υπό τη Lufthansa και θα ενταχθεί στη Sky Team της Air France.

«Επιβεβαιώνεται η φιλοδοξία της Air France-KLM να διαδραματίσει ενεργό ρόλο στην πολυαναμενόμενη ενοποίηση στην Ευρώπη», δήλωσε ο γαλλο-ολλανδικός όμιλος αεροπορικών εταιρειών στο Bloomberg. Το σχέδιο συμμαχίας με τη SAS «δεν έχει καμία επίδραση στο έντονο εκπεφρασμένο ενδιαφέρον του ομίλου για την πορτογαλική TAP».

Το πακέτο χρηματοδότησης περιλαμβάνει μετοχές, μετατρέψιμο χρέος και αναχρηματοδότηση πτωχευτικού δανείου από την Castlelake. Η κυβέρνηση της Δανίας και η Lind Invest της Δανίας αποτελούν επίσης μέρος της νέας ομάδας ιδιοκτησίας.

Η αναδιοργάνωση εξαφανίζει τους υφιστάμενους μετόχους της SAS, συμπεριλαμβανομένων των μεριδίων που κατέχουν οι κυβερνήσεις Σουηδίας και Δανίας. Ωστόσο, η αεροπορική εταιρεία των 77 ετών παραμένει όρθια, ζητώντας προστασία από τους πιστωτές. Κατέθεσε αίτηση πτώχευσης τον Ιούλιο του 2022, καθώς η πανδημία Covid-19 διέκοψε τα ταξίδια, οι τιμές των καυσίμων αυξήθηκαν και οι πιλότοι προχώρησαν σε απεργία.

Η SAS έχει δηλώσει ότι σκοπεύει να βγει από τη δικαστική διαδικασία γύρω στο τέλος του έτους, μετά την άντληση νέων μετοχών και την εκκαθάριση κατά περίπου 20 δισ. σουηδικές κορόνες (1,7 δισ. ευρώ). Στο πλαίσιο της διαδικασίας, η εταιρεία με έδρα τη Στοκχόλμη στόχευσε να συγκεντρώσει τουλάχιστον 9,5 δισ. κορόνες (820 εκατ. ευρώ) σε νέο κεφάλαιο.

Η διαδικασία ανακεφαλαιοποίησης που ξεκίνησε νωρίτερα φέτος αντιμετώπισε καθυστερήσεις. Τον Ιούνιο, η SAS παρέτεινε το χρονοδιάγραμμα για προσφορές από πιθανούς επενδυτές κατά τέσσερις εβδομάδες. Στις αρχές του περασμένου μήνα, μετέβαλε την προθεσμία για επιπλέον μια εβδομάδα, έως τις 25 Σεπτεμβρίου.

Η SAS ιδρύθηκε το 1946 με τη συγχώνευσης τριών αεροπορικών εταιρειών από τη Σουηδία, τη Νορβηγία και τη Δανία, συνδέοντας για δεκαετίες τη Σκανδιναβία με τον υπόλοιπο κόσμο.

Πριν από την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, οι κυβερνήσεις της Δανίας και της Σουηδίας κατείχαν το 21,8% της SAS, αλλά μόνο η Δανία ήταν δεκτική στην αύξηση της συμμετοχής της. Η Σουηδία και η Νορβηγία ξεκαθάρισαν ότι δεν θα συμμετείχαν σε νέα αύξηση κεφαλαίου. 

Η Apollo Global Management, με έδρα τις ΗΠΑ, παρείχε στην εταιρεία προθεσμιακό δάνειο 700 εκατ. δολαρίων στο πλαίσιο της διαδικασίας του Κεφαλαίου 11 του πτωχευτικού κώδικα. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v