Η Ουκρανία ολοκληρώνει μια διαπραγμάτευση με ασφαλιστικές εταιρείες για την κάλυψη πλοίων που μεταφέρουν σιτηρά από και προς τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, ένα ζωτικό βήμα στις προσπάθειες της χώρας να δημιουργήσει έναν ασφαλή διάδρομο για εξαγωγές μετά την αποχώρηση της Ρωσίας από μια συμφωνία με τη μεσολάβηση του ΟΗΕ τον περασμένο μήνα.
Ο Oleksandr Gryban, υφυπουργός Οικονομίας της Ουκρανίας, δήλωσε στους Financial Times ότι η συμφωνία «επί του παρόντος επιδιώκεται και συζητείται ενεργά» μεταξύ των αρμόδιων υπουργείων, καθώς και τοπικών τραπεζών και διεθνών ασφαλιστικών ομίλων, συμπεριλαμβανομένων των Lloyd's του Λονδίνου.
Το σχέδιο θα μπορούσε να τεθεί σε εφαρμογή ήδη από τον επόμενο μήνα και θα μπορούσε να καλύψει πέντε έως 30 πλοία που θα ταξιδέψουν μέσω αυτού που περιέγραψε ως «επικίνδυνου σημείου» των ουκρανικών υδάτων. «Εξαρτάται από το πώς θα πάει η δομή και ποιο θα είναι το επίπεδο επιμερισμού κινδύνου μεταξύ της κυβέρνησης και των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών», δήλωσε ο Gryban.
Κάτω από την κάλυψη των ουκρανικών χερσαίων αμυντικών συστημάτων, ένα φορτηγό πλοίο γερμανικής/κινεζικής ιδιοκτησίας πραγματοποίησε την περασμένη εβδομάδα το πρώτο εμπορικό ταξίδι από την Οδησσό. Ουκρανοί αξιωματούχοι πιστεύουν ότι οι πύραυλοί τους μπορούν να προστατεύσουν έναν διάδρομο σε απόσταση 100 ναυτικών μιλίων από την ακτή της χώρας.
Δεδομένων όμως των στρατιωτικών κινδύνων, η προσιτή ασφάλιση είναι απαραίτητη για την αναβίωση της εμπορικής ναυτιλιακής δραστηριότητας σε σημαντική κλίμακα.
Ο Marcus Baker, επικεφαλής θαλάσσιων μεταφορών, φορτίου και logistics στη Marsh, δήλωσε ότι «μια συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με ασφαλιστές που θα συνεργάζονται με την ουκρανική κυβέρνηση, θα δώσει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους πλοιοκτήτες για να επιστρέψουν στο σημείο».