Το κόστος για επαγγελματικά ταξίδια αναμένεται να ανέβει ακόμη υψηλότερα φέτος και το 2024, καθώς ο ανελέητος ανταγωνισμός μετά την πανδημία για αεροπορικές θέσεις, δωμάτια ξενοδοχείων και ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα ανεβάζει τις τιμές.
Ενώ οι απότομες αυξήσεις του 2022 θα μετριαστούν, δεν υπάρχει ένδειξη ότι το κόστος των επαγγελματικών ταξιδιών θα σταματήσει να ανεβαίνει, σύμφωνα με έκθεση από την ταξιδιωτική εταιρεία CWT και την Παγκόσμια Ένωση Επιχειρηματικών Ταξιδίων. Οι τιμές που έχουν σοκάρει τους ταξιδιώτες και αψηφούν τις περισσότερες προβλέψεις από τότε που χαλάρωσαν οι περιορισμοί για τον Covid είναι πλέον φυσιολογικές, ανέφερε η έκθεση.
Τα τυπικά αεροπορικά εισιτήρια premium κατηγορίας αναμένεται να ξεπεράσουν τα 4.500 δολάρια το επόμενο έτος. «Θα μπορούσαμε τώρα να εξετάζουμε το πραγματικό νέο κόστος του ταξιδιού», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της CWT, Πάτρικ Άντερσεν.
Ο μέσος όρος των αεροπορικών εισιτηρίων για επαγγελματικά ταξίδια σε όλες τις κατηγορίες καμπίνας - μακράν το μεγαλύτερο μεμονωμένο στοιχείο που συνθέτει ένα ταξίδι για εργασία - θα αυξηθεί κατά 2,3% φέτος και 1,8% το επόμενο έτος στα 780 δολάρια, αναφέρει η έκθεση. Οι μονοψήφιες αυξήσεις ακολουθούν ένα άλμα 72% το 2022, όταν η ζήτηση ταξιδιών εκτινάχθηκε. Ακόμη μεγαλύτερα άλματα τιμών προβλέπονται για δωμάτια ξενοδοχείων και ενοικιάσεις αυτοκινήτων, αν και το καθαρό κόστος είναι συγκριτικά μικρότερο στο σύνολο του πακέτου.
Οι αεροπορικές εταιρείες δεν κατάφεραν να επαναφέρουν τα σταθμευμένα αεροπλάνα στον αέρα για να καλύψουν τη ζήτηση όσο γρήγορα θα ήθελαν. Έχουν επίσης δυσκολευτεί να βρουν αρκετά πληρώματα καμπίνας και πιλότους και οι χρόνοι αναμονής για τα πιο δημοφιλή νέα αεροσκάφη από την Boeing Co. και την Airbus SE μετριούνται σε χρόνια. Όλοι αυτοί οι παράγοντες επιδεινώνουν την έλλειψη χωρητικότητας που συνεχίζει να ανεβάζει τους ναύλους.
«Η ζήτηση ξεπερνά την αύξηση της χωρητικότητας», δήλωσε αυτή την εβδομάδα ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών.
Ολα αυτά τη στιγμή που η ζήτηση για επαγγελματικά ταξίδια δεν αυξάνει όσο αρχικά αναμένονταν. Η Lufthansa, ο μεγαλύτερος όμιλος αεροπορικών εταιρειών της Ευρώπης, έχει ανακτήσει μόνο το 60% περίπου του όγκου που είχε πριν από την Covid και στοχεύει στο 70% μέχρι το τέλος του έτους. Η British Airways βλέπει παρόμοιες τάσεις και η Air France-KLM δεν αναμένει ότι η γαλλική εγχώρια αγορά θα ανακάμψει ποτέ πλήρως.
Η έκθεση της CWT βασίστηκε σε πληροφορίες από περισσότερες από 70 εκατομμύρια πτήσεις με εισιτήρια, περισσότερες από 125 εκατομμύρια κρατήσεις ξενοδοχείων και περισσότερες από 30 εκατομμύρια ενοικιάσεις αυτοκινήτων που καλύπτουν δεδομένα από το 2018 έως σήμερα.