Βαθιά και παρατεταμένη ύφεση στο παγκόσμιο εμπόριο βλέπει η Maersk

Δύσκολη χρονιά για τον κλάδο μεταφοράς κοντέινερ, καθώς μειώνονται τα εταιρικά αποθέματα εν αναμονή άφιξης πακτωλού νέων πλοίων που ναυπηγήθηκαν την τελευταία διετία.

Βαθιά και παρατεταμένη ύφεση στο παγκόσμιο εμπόριο βλέπει η Maersk

Η AP Møller-Maersk προειδοποίησε ότι η συρρίκνωση του παγκόσμιου εμπορίου θα αποδειχθεί μεγαλύτερη και βαθύτερη από ό,τι φοβόταν αρχικά ο κολοσσός στη μεταφορά κοντέινερ, καθώς οι εταιρείες μείωσαν τα αποθέματά τους ενόψει του κινδύνου ύφεσης στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Ο πολυεθνικός όμιλος δήλωσε την Παρασκευή ότι η παγκόσμια ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων - που θεωρείται σημαντικός δείκτης για το παγκόσμιο εμπόριο - θα μειωθεί κατά 1% έως 4% φέτος, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για +0,5% έως -2,5%.

Η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, κλάδος ο οποίος είναι βαθύτατα συνδεδεμένος με την παγκοσμιοποίηση, γνώρισε ιστορική άνθηση από το 2020 έως το 2022, καθώς οι εταιρείες λιανικής και βιομηχανικής φύσεως πάλευαν να αποθεματοποιήσουν και να ανταποκριθούν στη ζήτηση που απελευθερώθηκε μετά την άρση των lockdown για τον κορωνοϊό.

Ομως οι εταιρίες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων βιώνουν φέτος μια πολύ δυσκολότερη χρονιά, καθώς οι πελάτες τους μειώνουν τα επίπεδα αποθεμάτων και η βιομηχανία προετοιμάζεται για την άφιξη ενός τεράστιου αριθμού νέων πλοίων που παραγγέλθηκαν κατά τη διάρκεια της ανάκαμψης.

Σημειώνεται ότι η δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο, η πορεία της οποίας συχνά θεωρείται ως ενδεικτική για το παγκόσμιο εμπόριο, σημείωσε κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) δευτέρου τριμήνου ύψους 2,91 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το αποτέλεσμα ήταν πολύ κάτω από το ρεκόρ των 10,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων που είχε καταγράψει το ίδιο τρίμηνο το 2022.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v