Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τα βρήκαν στο παρά ένα για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας οι 27

Εγκρίθηκε η συμφωνία και ανοίγει ο δρόμος για υιοθέτηση ενεργειακού μείγματος που θα επιτρέψει την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας στην ΕΕ έως το 2050. Η Γαλλία απέσπασε τις «πυρηνικές διαβεβαιώσεις» που ζητούσε επίμονα.

Τα βρήκαν στο παρά ένα για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας οι 27

Τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης άνοιξαν τον δρόμο για να υπογραφούν επιτέλους κανόνες για μαζική παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές την τρέχουσα δεκαετία, αφού η Γαλλία κέρδισε διαβεβαιώσεις για διασφάλιση μεγαλύτερου ρόλου στον πυρηνικό τομέα της προς την πράσινη μετάβαση και αποσοβήθηκε η ρήξη μεταξύ των 27 την τελευταία στιγμή.

Οι αντιπρόσωποι των κρατών μελών ενέκριναν τη συμφωνία για ενίσχυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας τουλάχιστον στο 42,5% του ενεργειακού μείγματος μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Τόσο η Γαλλία όσο και η Γερμανία υποστήριξαν τη συμφωνία, αν και ηγούνταν διαφορετικών στρατοπέδων.

Στη Γαλλία προσφέρθηκε μια μικρή αλλαγή στο προοίμιο της συμφωνίας, που αναγνωρίζει τις προκλήσεις της μετάβασης του τομέα αμμωνίας από το φυσικό αέριο σε καύσιμα πιο φιλικά για το κλίμα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρείχε επίσης δήλωση που τονίζει τη σημασία της πυρηνικής ενέργειας για την επίτευξη των κλιματικών στόχων - κάτι για το οποίο πίεζε επίμονα το Παρίσι.

«Η Επιτροπή αναγνωρίζει ότι άλλες πηγές ενέργειας χωρίς ορυκτά, πέρα από τις ανανεώσιμες, συμβάλλουν στην επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050», αναφέρει η δήλωση, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η ΕΕ, συνεπώς, ξεπερνά επιτυχώς τον πιο πρόσφατο σκόπελο στο σχέδιο της πράσινης συμφωνίας που στοχεύει να βάλει την ήπειρο σε τροχιά κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050. Μένει να φανεί εάν το Ευρωκοινοβούλιο θα αποδεχθεί τις προτεινόμενες αλλαγές.

Αντίστοιχη παρέμβαση της τελευταίας στιγμής, τότε υπέρ των γερμανικών θέσεων, είχε σημειωθεί και προ μηνών αναφορικά με τους κανόνες απόσυρσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα νέα αυτοκίνητα από το 2035. Λύση δόθηκε αφού η Επιτροπή αποφάσισε να υποβάλει κανονισμό που θα επιτρέπει τη λειτουργία των κινητήρων αποκλειστικά για τα λεγόμενα ηλεκτρονικά καύσιμα μετά την εν λόγω χρονιά.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v