Απάντηση στις νέες κατηγορίες από τις Βρυξέλλες για φερόμενη στρέβλωση του ανταγωνισμού στον τομέα της διαφημιστικής τεχνολογίας δίνει η Google.
Οπως δηλώνει ο Dan Taylor, VP of Global Ads του τεχνολογικού κολοσσού: «Τα εργαλεία τεχνολογίας που χρησιμοποιούμε στις διαφημίσεις δίνουν τη δυνατότητα σε ιστότοπους και εφαρμογές να χρηματοδοτούν το περιεχόμενό τους και διευκολύνουν επιχειρήσεις κάθε μεγέθους να προσεγγίσουν αποτελεσματικά νέους πελάτες. Η Google παραμένει προσηλωμένη στη δημιουργία αξίας για τους συνεργάτες της στις εκδόσεις και τη διαφήμιση -αυτόν τον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κλάδο. Η έρευνα της Επιτροπής, που δεν είναι καινούργια, εστιάζει σε ένα περιορισμένο εύρος των δράσεών μας στον τομέα της διαφήμισης. Διαφωνούμε με τη θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και θα απαντήσουμε αναλόγως».
Σημειώνεται ότι όπως μετέδωσαν οι Financial Times, η ΕΕ είπε ότι η Google ευνοεί τις δικές της τεχνολογικές υπηρεσίες διαφημίσεων σε βάρος των αντιπάλων της, χτυπώντας τους διαδικτυακούς διαφημιστές και εκδότες.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είπε ότι «η προκαταρκτική άποψή της είναι επομένως ότι μόνο η υποχρεωτική εκχώρηση από την Google μέρους των υπηρεσιών της θα αντιμετωπίσει τις ανησυχίες της για τον ανταγωνισμό».
Η διαφημιστική μονάδα της Google είναι η πιο επιτυχημένη, καθώς αντιπροσωπεύει περίπου το 80% των ετήσιων εσόδων της. Το 2022, οι πωλήσεις ανήλθαν σε περίπου 225 δισ. δολάρια.