Deal Lufthansa-ITA αλλάζει το τοπίο στους ευρωπαϊκούς αιθέρες

Η γερμανική εταιρεία αγοράζει το 40% της χρεοκοπημένης πρώην Alitalia και έπεται συνέχεια. Επεκτείνεται διεθνώς και αναδιαμορφώνει την ευρωπαϊκή αεροπορική αγορά. Οι μεγάλοι παίκτες, οι πολλαπλοί κόμβοι και οι συσχετισμοί.

Deal Lufthansa-ITA αλλάζει το τοπίο στους ευρωπαϊκούς αιθέρες

Η γερμανική Lufthansa ήρθε σε συμφωνία για την αγορά μεριδίου της ιταλικής αεροπορικής εταιρείας ITA Airways, αποκτώντας την ευκαιρία να επεκταθεί σε μια μεγάλη ευρωπαϊκή αγορά και αφήνοντας τη Ρώμη να απαλλαγεί από ένα βαρίδι που απορροφά δισεκατομμύρια ευρώ κρατικής υποστήριξης.

Ο μεγαλύτερος αεροπορικός όμιλος της Ευρώπης θα αγοράσει αρχικά ένα μειοψηφικό μερίδιο, ανέφεραν η γερμανική εταιρεία και η ιταλική κυβέρνηση σε κοινή δήλωση, χωρίς να αποκαλύψουν οικονομικές λεπτομέρειες της συναλλαγής. Ο γερμανικός αερομεταφορέας πλήρωσε περίπου 320 εκατ. ευρώ για μερίδιο 40%, σύμφωνα με αξιωματούχο που γνωρίζει τα της συναλλαγής, και έχει τη δυνατότητα να αυξήσει τη συμμετοχή του στο 90% σε μεταγενέστερο στάδιο, γράφει το Bloomberg.

«Μια ισχυρότερη ITA θα τονώσει τον ανταγωνισμό στην ιταλική αγορά», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa Carsten Spohr.

Η ITA και η προκάτοχός της Alitalia ήταν βαρίδι για τα κρατικά ταμεία εδώ και δεκαετίες. Η Alitalia, που άρχισε να πετά δύο χρόνια μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, διέκοψε επίσημα τη λειτουργία της το 2021 και μια «λάιτ» εκδοχή της, που αναγεννήθηκε ως Italia Trasporto Aereo ή ITA, παρέμεινε υπό κρατική ιδιοκτησία.

Η συναλλαγή συνεχίζει την πορεία εξυγίανσης στην ευρωπαϊκή αγορά αερομεταφορών, η οποία βασίζεται πια κυρίως σε τρεις κύριους ομίλους: τη Lufthansa, την Air France-KLM και την IAG, μητρική της British Airways και της Iberia. Ακολούθως, υπάρχουν εταιρείες χαμηλού κόστους όπως η Ryanair, η EasyJet και η ουγγρική Wizz Air. Μερικές αεροπορικές εταιρείες παραμένουν ανεξάρτητες, όπως η TAP της Πορτογαλίας και η σκανδιναβική SAS, που αντιμετωπίζει τα δικά της οικονομικά προβλήματα.

Η Lufthansa σχεδιάζει να επεκτείνει τον στόλο της σε 94 αεροσκάφη μέχρι το 2027, έναντι 71 τώρα, και να αυξήσει τον αριθμό των εργαζομένων σε 5.500, όπως ανακοίνωσε. Η ITA θα γίνει μέρος μιας στρατηγικής πολλαπλών κόμβων, που θα καθιερώσει τη Ρώμη ως σημαντικό αεροδρόμιο για τον όμιλο, με ιδιαίτερη έμφαση στην κίνηση μεγάλων αποστάσεων, συνεχίζει η ανακοίνωση.

Σύμφωνα με το business plan, τα έσοδα της ITA θα αυξηθούν σε 4,1 δισ. ευρώ το 2027 έναντι 2,5 δισ. ευρώ που αναμένονται φέτος.

Για τη Lufthansa είναι δυνατό στοίχημα η επέκταση στην ιταλική αγορά, που μετά την ταχεία επέκταση των εταιρειών χαμηλού κόστους είναι πιο ανταγωνιστική σε σύγκριση με ό,τι έχει συνηθίσει ο γερμανικός αερομεταφορέας. Ο οικονομικός διευθυντής Remco Steenbergen προειδοποίησε προ ημερών ότι θα χρειαστεί κάποιο χρονικό διάστημα για να γίνει κερδοφόρα η ITA.

Η συμφωνία αναμένεται να λάβει αντιμονοπωλιακή έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις Βρυξέλλες.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v