Mε $9,7 δισ. επιδοτεί εργοστάσιο μπαταριών της Volkswagen ο Καναδάς

Πλειοδοσία επιδοτήσεων για τα «μάτια» της διεθνούς αυτοκινητοβιομηχανίας. Στα βήματα Μπάιντεν και ο Τριντό. Αντίστοιχο... δωράκι προσδοκά και η LG-Stellantis.

Mε $9,7 δισ. επιδοτεί εργοστάσιο μπαταριών της Volkswagen ο Καναδάς

Η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Τζάστιν Τριντό θα επιδοτήσει με 13 δισεκατομμύρια δολάρια Καναδά (9,7 δισ. δολ. ΗΠΑ) εντός δεκαετίας τη Volkswagen προκειμένου να λειτουργήσει εργοστάσιο μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στο Οντάριο, το πρώτο της εταιρείας εκτός Ευρώπης.

Όπως γράφει το Bloomberg, η σύμβαση που διαπραγματεύτηκε ο υπουργός Βιομηχανίας Φρανσουά-Φιλίπ Σαμπάν προβλέπει ετήσιες επιδοτήσεις πρωτοφανούς ύψους για την παραγωγή, καθώς και επιχορήγηση για το κεφαλαιουχικό κόστος του εργοστασίου - σε μια κίνηση αντίστοιχη με τα κίνητρα που θα μπορούσε να λάβει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία μέσω του νόμου Μπάιντεν για τη μείωση του πληθωρισμού, εάν εγκαθιστούσε το εργοστάσιό της στις ΗΠΑ.

Η συμφωνία καταδεικνύει πώς οι εμπορικοί εταίροι των ΗΠΑ προσπαθούν να συμβαδίσουν με τα οικονομικά κίνητρα που περιέχονται στη νομοθεσία για το κλίμα που υπέγραψε ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν πέρυσι. Το εργοστάσιο της Volkswagen, πιθανότατα θα είναι το μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής στον Καναδά, είπε ο υπουργός.

Καναδοί κυβερνητικοί αξιωματούχοι πιστεύουν ότι η οικονομική βοήθεια προς τη Volkswagen είναι απαραίτητη για την προστασία της θέσης της χώρας στη βορειοαμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς απομακρύνεται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και επιδιώκει να αποστασιοποιηθεί από τον ρόλο του προμηθευτή ορυκτών και να καταστεί πηγή καθαρής τεχνολογίας. Η κυβέρνηση βρίσκεται επίσης σε συνομιλίες με ζητούμενο την οικονομική βοήθεια σε εργοστάσιο που σχεδιάζουν να κατασκευάσουν στο Οντάριο η LG Energy Solution και η Stellantis.

Η οικονομική αξία από την προσέλκυση μιας από τις μεγαλύτερες διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες για πρώτη φορά στον Καναδά  - με τα spin-off που θα δημιουργήσει στην εφοδιαστική αλυσίδα - αξίζει πολύ περισσότερο από το κόστος των επιδοτήσεων, υποστήριξε ο Σαμπάν.

Η σύμβαση, μάλιστα, είναι γραμμένη έτσι ώστε οι επιδοτήσεις για την παραγωγή στον Καναδά να «τρέχουν» μόνο όσο ισχύει ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού. Εάν οι ΗΠΑ μειώσουν τα κίνητρα προς την καθαρή παραγωγή, θα μειωθούν αναλογικά και τα κίνητρα που παρέχει ο Καναδάς.

Ο επονομαζόμενος νόμος «για τη μείωση του πληθωρισμού» (IRA) θεσπίζει επιδοτήσεις μεγάλης κλίμακας για βιομηχανίες χαμηλών εκπομπών άνθρακα, ιδίως μέσω φοροελαφρύνσεων που μπορούν να ξεπεράσουν τα 370 δισ. δολάρια

Η εν λόγω νομοθεσία έχει ασκήσει τεράστια πίεση στον Καναδά και σε άλλους εμπορικούς εταίρους των ΗΠΑ, όπως η ΕΕ, για να d;vsoyn χρήματα προκειμένου να μη να χάσουν επικερδείς νέες επενδύσεις στην πράσινη οικονομία. 

Η συμφωνία με τη Volkswagen στον Καναδά εγείρει επίσης το ερώτημα πόση οικονομική βοήθεια θα μπορούσαν να λάβουν άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες και παραγωγοί μπαταριών.

«Διαπραγματευόμαστε», είπε ο Σαμπάν ερωτηθείς εάν το εργοστάσιο της LG-Stellantis θα λάβει το ίδιο πακέτο κινήτρων.

 

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v