Ιταλία: Βγαίνει από το ψυγείο το φαραωνικό σχέδιο της γέφυρας Σικελίας-Καλαβρίας

Μετά από 50 χρόνια συνομιλιών, έπεσαν οι κυβερνητικές υπογραφές για την κατασκευή γέφυρας 3.200 μέτρων που θα συνδέει τη Μεσίνα με την ηπειρωτική χώρα. Πανηγυρισμοί απ' τους μεν, ενστάσεις για οικονομικό και οικολογικό μπουρλότο απ' τους δε.

Ιταλία: Βγαίνει από το ψυγείο το φαραωνικό σχέδιο της γέφυρας Σικελίας-Καλαβρίας

Το ιταλικό υπουργικό συμβούλιο ενέκρινε διάταγμα για την επανέναρξη ενός μακροχρόνιου σχεδίου για την κατασκευή γέφυρας μήκους 3.200 μέτρων που θα συνδέει το νησί της Σικελίας με την ηπειρωτική χώρα.

Το διάταγμα εισάγει «επείγουσες διατάξεις για την κατασκευή της σταθερής σύνδεσης μεταξύ Σικελίας και Καλαβρίας», ανέφερε η ανακοίνωση της κυβέρνησης.

Στόχος του διατάγματος είναι να αναβιώσει γρήγορα τα σχέδια για την κατασκευή της γέφυρας, η οποία θα συνδέει την πόλη Μεσσήνη της Σικελίας με την Καλαβρία, το άκρο της ιταλικής χερσονήσου.

Το κοινοβούλιο έχει δύο μήνες για να μετατρέψει το διάταγμα σε νόμο. Σύμφωνα με το σχέδιο, ένα εκτελεστικό έργο θα εγκριθεί έως τις 31 Ιουλίου 2024 και η κατασκευή θα ξεκινήσει μέχρι το τέλος του έτους, σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέρωσης.

«Έπειτα από 50 χρόνια συνομιλιών, αυτό το υπουργικό συμβούλιο εγκρίνει το χτίσιμο γέφυρας που θα συνδέει τη Σικελία με την υπόλοιπη Ιταλία και την Ευρώπη», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Ματέο Σαλβίνι, χαιρετίζοντας μια «ιστορική μέρα».

Επικριτές των νέων σχεδίων κατηγόρησαν την κυβέρνηση για «σπατάλη πόρων», μεταδίδει το ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων Ansa.

Περιβαλλοντολόγοι απορρίπτουν τα σχέδια λόγω «εξαιρετικά υψηλού οικολογικού και οικονομικού κόστους».

Οι αρχαίοι Ρωμαίοι είχαν επίσης όνειρα για μια σύνδεση στο Στενό. Πριν από περισσότερα από 2.000 χρόνια ένωσαν πλωτήρες και βαρέλια για να σχηματίσουν μια γέφυρα - αλλά μια καταιγίδα κατέστρεψε τα σχέδιά τους.

Διάφορες ιταλικές κυβερνήσεις εδώ και δεκαετίες συζητούσαν το σχέδιο «Il Ponte sullo stretto» (γέφυρα πάνω στο στενό).

Πιο πρόσφατα, τη δεκαετία του 2000, η κυβέρνηση του τότε πρωθυπουργού Σίλβιο Μπερλουσκόνι, του οποίου το κόμμα Forza Italia είναι μέρος του σημερινού κυβερνητικού συνασπισμού, είχε υποστηρίξει την κατασκευή της γέφυρας. Τότε σχεδιαζόταν η κατασκευή να ξεκινήσει το 2006 και να έχει ολοκληρωθεί έως το 2012.

Ο Μπερλουσκόνι σήμερα έκανε λόγο για «σημαντική υπόσχεση για τους Ιταλούς», σύμφωνα με το Ansa. Ανέφερε ότι η γέφυρα θα τονώσει την οικονομία της νότιας Ιταλίας.

«Αυτή τη φορά δεν θα μας σταματήσουν», τόνισε ο Μπερλουσκόνι.

Η γέφυρα θα είναι σχεδόν τρεις φορές μεγαλύτερη από τη γέφυρα Γκόλντεν Γκέιτ στο Σαν Φρανσίσκο και πάνω από 1.000 μέτρα μακρύτερη από τη γέφυρα Ακάσι-Καϊκιό στην Ιαπωνία, η οποία αυτή τη στιγμή κατέχει τον τίτλο της μεγαλύτερης κρεμαστής γέφυρας στον κόσμο. Η καλωδιωτή γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου έχει συνολικό μήκος 2.880 μέτρα.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v