Η Meta, η μητρική εταιρεία του Facebook και του Instagram, ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει τη δημιουργία ενός νέου κοινωνικού δικτύου, πιθανού μελλοντικού ανταγωνιστή του Twitter.
«Σκεφτόμαστε να φτιάξουμε ένα κοινωνικό δίκτυο αποκεντρωμένο και ανεξάρτητο, που θα επιτρέπει την κοινή χρήση γραπτών μηνυμάτων σε πραγματικό χρόνο», ανέφερε ο όμιλος σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο.
Μετά την εξαγορά του Twitter από τον δισεκατομμυριούχο Έλον Μασκ τον Οκτώβριο, ο ιστότοπος έχει πληγεί από διακοπές λειτουργίας, απολύσεις και διαρροή διαφημιζόμενων, εξαιτίας της ελλιπούς εποπτείας περιεχομένου.
Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν έχει προκύψει καμία σημαντική εναλλακτική λύση στο Twitter, γράφει το France 24, αφήνοντας ελάχιστες σχετικές επιλογές σε διεθνείς ηγέτες, πολιτικούς, διασημότητες, εταιρείες και οργανισμούς.
«Πιστεύουμε ότι υπάρχει μια ευκαιρία για έναν ξεχωριστό χώρο όπου δημιουργοί και δημόσια πρόσωπα μπορούν έγκαιρα να μοιράζονται ενημερώσεις σχετικά με τα ενδιαφέροντά τους», προστίθεται στην ανακοίνωση.
Η νέα εφαρμογή της Meta θα χρησιμοποιεί λογισμικό ανοιχτού κώδικα Mastodon και θα είναι διαλειτουργική με άλλες πλατφόρμες, αντίθετα με τη συνήθη πρακτική των τεχνολογικών κολοσσών.
Το Mastodon τρέχει από αποκεντρωμένους διακομιστές, χωρίς καμία κεντρική διοίκηση.
Τα νέα για την ανάπτυξη της πλατφόρμας αναφέρθηκαν για πρώτη φορά από το ινδικό δίκτυο Moneycontrol, σύμφωνα με το οποίο το έργο έχει την κωδική ονομασία P92.
Η εφαρμογή θα φέρει την επωνυμία Instagram και οι χρήστες θα μπορούν να εγγραφούν και να συνδεθούν χρησιμοποιώντας τα διαπιστευτήριά τους στο εν λόγω μέσο.
Δεν είναι σαφές σε ποιο στάδιο βρίσκεται αυτή τη στιγμή το P92, ωστόσο σύμφωνα με πηγή πρόκειται για «έργο σε εξέλιξη».
Οι πλατφόρμες Instagram και WhatsApp της Meta έχουν περίπου δύο δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, ενώ το Facebook πλησιάζει τα 3 δισ. μέλη.
Συγκριτικά, το Twitter έχει μόνο περίπου 556 εκατομμύρια χρήστες.