Χτύπημα στον όγκο πωλήσεων δέχθηκε η Nestlé στα τέλη του περασμένου έτους.
Οπως μεταδίδουν οι Financial Times, η εταιρεία προχώρησε στις πιο μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των τελευταίων δεκαετιών κι αυτό οδήγησε τα νοικοκυριά να περιορίσουν τις δαπάνες τους.
Η πραγματική εσωτερική ανάπτυξη, ένα μέτρο των όγκων πωλήσεων και των επιλογών των καταναλωτών, μειώθηκε κατά 2,6% το τέταρτο τρίμηνο, σύμφωνα με ανάλυση της Jefferies. Η Nestlé αύξησε τις τιμές κατά 10,1% το τέταρτο τρίμηνο.
«Το περασμένο έτος έφερε πολλές προκλήσεις και δύσκολες επιλογές για οικογένειες, κοινότητες και επιχειρήσεις», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Mark Schneider, επικαλούμενος τον πληθωρισμό, τις πιέσεις στο κόστος ζωής και τον αντίκτυπο των γεωπολιτικών εντάσεων.
Η Nestlé είναι η τελευταία πολυεθνική εταιρεία παραγωγής τροφίμων που ανέφερε πλήγμα στους όγκους πωλήσεων από την αύξηση των τιμών, αφού η Unilever ενημέρωσε την περασμένη εβδομάδα ότι οι καταναλωτές είχαν αγοράσει λιγότερα προϊόντα της στο τέλος της περασμένης χρονιάς μετά από αυξήσεις-ρεκόρ στις τιμές της.
Η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής τροφίμων στον κόσμο αύξησε τις τιμές για τα προϊόντα της κατά μέσο όρο 8,2% το 2022. Ανέφερε ότι η συνολική αύξηση των συγκρίσιμων πωλήσεων ήταν 8,3% κατά τη διάρκεια του έτους, χαμηλότερη από ό,τι περίμεναν οι αναλυτές.
Η αύξηση των πωλήσεων προήλθε κυρίως από τις αυξήσεις των τιμών, ενώ η πραγματική εσωτερική ανάπτυξη -μέτρο του όγκου πωλήσεων- αυξήθηκε ελαφρά στο 0,1%.