Περαιτέρω μέτρα για την αντιμετώπιση των παραπλανητικών ισχυρισμών που προβάλλουν εταιρείες για το κλίμα επεξεργάζεται η Κομισιόν, εντείνοντας τις προσπάθειές της για να περιοριστεί το εκτεταμένο πράσινο ξέπλυμα (greenwashing) στις διαφημίσεις προϊόντων.
Οι χώρες της ΕΕ θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί των εταιρειών σχετικά με τα προϊόντα τους υποστηρίζονται από επιστημονικά στοιχεία, σύμφωνα με προσχέδια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που επικαλείται το Bloomberg. Επίσης, οι εταιρείες που θέλουν να προβάλλουν τις θετικές κλιματικές πλευρές των προσφορών τους θα πρέπει να επισημαίνουν και τις επιβλαβείς επιπτώσεις τους.
Έρευνα του 2020 έδειξε ότι περισσότεροι από τους μισούς περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς για προϊόντα περιέχουν «ασαφείς, παραπλανητικές ή αβάσιμες πληροφορίες».
«Αυτή η πρωτοβουλία θα συμβάλει στην καταπολέμηση του greenwashing», αναφέρει το προσχέδιο, το οποίο βρίσκεται ακόμη υπό διαμόρφωση. «Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στους οικολογικούς ισχυρισμούς είναι αρκετά χαμηλή», εξάλλου.
Το σχέδιο, που αναμένεται τους επόμενους μήνες, συγκαταλέγεται ανάμεσα σε μια σειρά μέτρων που εφαρμόζει η Επιτροπή για να διασφαλίσει ότι η βιομηχανία των φιλοπεριβαλλοντικών προϊόντων δεν βασίζεται σε αμφίβολα κλιματικά διαπιστευτήρια. Οι νέοι κανόνες θα λειτουργούν παράλληλα με τα υπάρχοντα περιβαλλοντικά σήματα, όπως το οικολογικό σήμα (ecolabel) της ΕΕ.
Τα κράτη μέλη, τέλος, θα μπορούν να επιβάλλουν κυρώσεις σε όσες εταιρείες δεν υποστηρίζουν τις απαιτήσεις τους, σύμφωνα με το προσχέδιο της Κομισιόν.