Εκτοξεύεται το κόστος της θαλάσσιας μεταφοράς ρωσικού αργού, καθώς περισσότεροι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων αποφεύγουν το εμπόριο, λίγες ημέρες πριν τεθούν σε ισχύ οι αυστηρότερες κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οπως μεταδίδει το Bloomberg, οι ιδιοκτήτες που εξακολουθούν να είναι πρόθυμοι να φορτώσουν ρωσικό αργό χρεώνουν περισσότερο. Οι ναύλοι από τη Βαλτική Θάλασσα προς την Ινδία συζητούνται στα περίπου 15 εκατ. δολάρια - ή 20 δολάρια ανά βαρέλι - για φορτώσεις μετά τις 5 Δεκεμβρίου, όταν ξεκινήσουν οι νέοι περιορισμοί της ΕΕ, σύμφωνα με ναυλομεσίτες. Πρόκειται για μεγάλη αύξηση από 9 εκατ. με 11,5 εκατ. δολάρια που ήταν πριν.
Η αύξηση του κόστους αντανακλά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι προμηθευτές ρωσικού αργού πριν από την προθεσμία κατά την οποία η ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων από τους κορυφαίους ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων στον κόσμο στην Ελλάδα, θα σταματήσει να επεκτείνει τη ναυτιλία και άλλες υπηρεσίες για το πετρέλαιο που παράγεται από τη χώρα του ΟΠΕΚ+.
Τα λιγότερα διαθέσιμα πλοία και η ανάγκη εκτροπής ρωσικού πετρελαίου από τους παραδοσιακούς αγοραστές στην Ευρώπη σε νέους στην Ασία και τη Μέση Ανατολή συμβάλλουν επίσης στις υψηλότερες τιμές.