Η Ευρώπη συνεχίζει να στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στη Ρωσία για την προμήθεια ντίζελ και ενώ απομένουν λιγότερες από δέκα εβδομάδες μέχρι οι κυρώσεις να μπλοκάρουν πλήρως τις εισαγωγές.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ηνωμένο Βασίλειο, σχεδόν οι μισές από τις εισαγωγές καυσίμου τύπου ντίζελ που έγιναν δια θαλάσσης τις πρώτες 24 ημέρες του Νοεμβρίου προήλθαν από τη Ρωσία, σύμφωνα με στοιχεία της Vortexa τα οποία συγκέντρωσε το Bloomberg.
Το επίπεδο εξάρτησης εκτοξεύτηκε απότομα από τον Οκτώβριο, όταν οι συνολικές εισαγωγές αυξήθηκαν για να αντιμετωπιστούν οι απεργίες που περιόρισαν την παραγωγή των γαλλικών διυλιστηρίων.
Συνολικά, τα δεξαμενόπλοια παρέδωσαν κατά μέσο όρο 1,34 εκατ. βαρέλια ντίζελς την ημέρα από την 1η ως την 24η Νοεμβρίου στην ΕΕ και στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με στοιχεία της Vortexa. Το επίπεδο αυτό είναι σημαντικά χαμηλότερο από τον Οκτώβριο, αλλά εξακολουθεί να είναι υψηλότερο από τον μέσο όρο για τους πρώτους 10 μήνες του έτους.
Από τις 5 Φεβρουαρίου, οι κυρώσεις της Ε.Ε. θα απαγορεύσουν τις θαλάσσιες εισαγωγές ντίζελ και άλλων διυλισμένων προϊόντων από τη Ρωσία. Η χώρα εξακολουθεί να είναι μακράν ο μεγαλύτερος εξωτερικός προμηθευτής του μπλοκ, πράγμα που σημαίνει ότι οι χώρες της Ε.Ε. είναι αντιμέτωπες με σοβαρή έλλειψη εκτός και αν κατορθώσουν να προμηθευτούν περισσότερα βαρέλια από άλλες πηγές.
Η ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο έλαβαν περίπου 600.000 βαρέλια ντίζελ την ημέρα από τη Ρωσία κατά την περίοδο 1-24 Νοεμβρίου, ποσοστό 45% των συνολικών προμηθειών. Τον Οκτώβριο πήραν το 34% από τη Ρωσία και ο μέσος όρος για τους πρώτους 10 μήνες του έτους ήταν 51%.
Ο Δεκέμβριος είναι ο τελευταίος μήνας που οι traders της ICE Gasoil - της κύριας αγοράς προθεσμιακών συμβολαίων ντίζελ στην Ευρώπη - θα έχουν τη δυνατότητα να παραδίδουν ρωσικό καύσιμο σε τοποθεσίες αποθήκευσης στην περιοχή ΑΡΑ (Άμστερνταμ-Ρότερνταμ-Αμβέρσα) μέσω αυτών των συμβολαίων.