Γιατί δεν «γκαζώνει» η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου

Τρίτο μήνα ανέβηκαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Οκτώβριο, καταγράφοντας άνοδο 14% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Ριμπάουντ με πολλά «αλλά». Τι εμποδίζει την πιο ουσιαστική ανάκαμψη.

Γιατί δεν «γκαζώνει» η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου

Για τρίτο μήνα αυξήθηκαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Οκτώβριο, καθώς τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας χαλάρωσαν, αν και υπάρχει αυξανόμενη ανησυχία ότι η επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών αρχίζει να αποθαρρύνει τους αγοραστές.

Σύμφωνα με το Bloomberg, oι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 14% σε ετήσια βάση, φτάνοντας στις 910.753 οχήματα τον περασμένο μήνα, όπως ανακοίνωσε την Πέμπτη η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Ο κλάδος επέστρεψε σε ανάπτυξη τον Αύγουστο, μετά από 12 διαδοχικούς μήνες πτώσης.

Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξασφαλίζουν πιο εύκολα τσιπ και άλλα εξαρτήματα που ήταν σε έλλειψη, η ενεργειακή κρίση της περιοχής αυξάνει το κόστος και εμποδίζει μια πιο ουσιαστική ανάκαμψη. 

«Ακόμη και αν υποτεθεί κάποια βελτίωση το επόμενο έτος, η αγορά θα παραμείνει πολύ κάτω από αυτό που θεωρούνταν ο κανονικός όγκος λειτουργίας πριν από την πανδημία», σημειώνουν οι αναλυτές της LMC Automotive σε έκθεσή τους που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα.

Οι πωλήσεις αυξήθηκαν 26% στο Ηνωμένο Βασίλειο, 17% στη Γερμανία και 15% στην Ιταλία. Η Volkswagen ήταν η κορυφαία του μήνα, με άλμα 40%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v