Πώς θα μειώσει την κατανάλωση φυσικού αερίου η αυτοκινητοβιομηχανία

Βραχυπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες ενέργειες ανακοίνωσε η Ένωση Κατασκευαστών ACEA. Πόσα εκατομμύρια λιγότερα αυτοκίνητα θα βγουν από τα ευρωπαϊκά εργοστάσια αν επιβληθεί δελτίο στην ενέργεια.

Πώς θα μειώσει την κατανάλωση φυσικού αερίου η αυτοκινητοβιομηχανία

Καθώς οι κυβερνήσεις ανακοινώνουν έκτακτα μέτρα για τη μείωση της βιομηχανικής χρήσης του φυσικού αερίου και την αύξηση της αποθήκευσής του, οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλη την Ευρώπη εντείνουν τις προσπάθειές τους για μείωση της χρήσης ενέργειας. Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προχώρησε σε μια επισκόπηση ορισμένων από τις βασικές βραχυπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες δράσεις που έχουν αναλάβει τα μέλη της.

Οι τρέχουσες δράσεις θα πρέπει να ενταχθούν στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων προσπαθειών για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης της παραγωγής αυτοκινήτων, λέει η ACEA. Παρά την αυξημένη πολυπλοκότητα της παραγωγής οχημάτων, η συνολική κατανάλωση ενέργειας από την παραγωγή αυτοκινήτων έχει μειωθεί κατά 23% τα τελευταία 15 χρόνια, δείχνουν τα τελευταία στοιχεία της.

Ενώ οι ελλείψεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, ιδιαίτερα εκείνες που επηρεάζουν τους ημιαγωγούς, συνεχίζουν να διαταράσσουν τις παγκόσμιες μεταποιητικές δραστηριότητες και να περιορίζουν την παραγωγή, η ευρωπαϊκή εστίαση στρέφεται στις επιπτώσεις από τη διακοπή της παροχής φυσικού αερίου από τη Ρωσία.

Σύμφωνα με την τελευταία πρόβλεψη της S&P Global Mobility, οι πιθανές απώλειες παραγωγής από εργοστάσια στην Ευρώπη θα μπορούσαν να ξεπεράσουν το 1 εκατ. οχήματα ανά τρίμηνο, αρχής γενομένης από το τέταρτο τρίμηνο του 2022 και έως ολόκληρο το 2023.

Η τριμηνιαία ευρωπαϊκή παραγωγή ελαφρών οχημάτων είχε προβλεφθεί να κυμανθεί μεταξύ 4 και 4,5 εκατ. μονάδων, με αναμενόμενη μέτρια ανάπτυξη. Ωστόσο, με πιθανούς περιορισμούς εξαιτίας δελτίου στην ενέργεια, η παραγωγή θα μπορούσε να μειωθεί σε 2,75-3 εκατ. μονάδες ανά τρίμηνο.

Βραχυπρόθεσμες ενέργειες αυτοκινητοβιομηχανιών

Τεχνικές εναλλακτικές λύσεις: Σταθμοί συνδυασμένης παραγωγής θερμότητας και ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο αντικαθίστανται από πράσινη ηλεκτρική ενέργεια (π.χ. πιλοτικοί σταθμοί θέρμανσης που λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια για την τήξη αλουμινίου). Ανάπτυξη σχεδίων για τη μεταφορά υδρογόνου σε μονάδες παραγωγής. Νέα μελέτη για την πρόσθεση ηλιακών συλλεκτών. Αύξηση της ενεργειακής απόδοσης και μείωση της κατανάλωσης φυσικού αερίου. Μείωση της θερμοκρασίας περιβάλλοντος στα εργοστάσια. Μείωση του χρόνου που διατηρείται ζεστή η βαφή - διαδικασία που μπορεί να αντιπροσωπεύει έως και το 40% της ζήτησης αερίου.

Μεσοπρόθεσμες ενέργειες αυτοκινητοβιομηχανιών

Τεχνικές εναλλακτικές λύσεις: Επενδύσεις σε ηλιακή, γεωθερμική και υδρογόνο για μείωση της εξάρτησης από το φυσικό αέριο. Επενδύσεις για την παραγωγή ενέργειας. Μετάβαση από το φυσικό αέριο στην ηλεκτρική ενέργεια και άλλες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Μετατόπιση της παραγωγικής ικανότητας. Ανακατανομή της παραγωγής οχημάτων σε παράκτιες ζώνες της Ευρώπης που έχουν πρόσβαση σε προμήθειες αερίου που μεταφέρονται διά θαλάσσης.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA) εκπροσωπεί 16 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων στην Ευρώπη.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v