Τις απόψεις νέων Ευρωπαίων πολιτών για τη βιωσιμότητα, την καινοτομία, την υγεία, την οικογένεια, τη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη και άλλα ενδιαφέροντα θέματα κατέγραψε η Merck, κορυφαία εταιρεία επιστημών και τεχνολογίας, μέσω της έρευνας "Βιωσιμότητα ή τίποτα: το μέλλον που ονειρεύονται οι Millennials και η γενιά Ζ της Ευρώπης". Στην έρευνα συμμετείχαν περισσότεροι από 6,000 νέοι, 18-24 (γενιά Z) και 25-35 (Millennials) ετών από 10 Ευρωπαϊκές χώρες (Αυστρία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Νορβηγία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία και Ηνωμένο Βασίλειο).
«Το 2022 είναι το Ευρωπαϊκό Έτος Νεολαίας και τοποθετεί στο επίκεντρο της προσπάθειας για την οικοδόμηση ενός καλύτερου, πιο βιώσιμου, χωρίς αποκλεισμούς, ψηφιακού μέλλοντος τους νέους.», δήλωσε η Susan King-Barnardo, Διευθύνουσα Σύμβουλος και Γενική Διευθύντρια για τη Merck στην Ελλάδα και την Κύπρο. «Δεν θα μπορούσε λοιπόν να υπάρξει καλύτερη συγκυρία για αυτούς να μιλήσουν για τις επιθυμίες και τις προσδοκίες τους, και δεν θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερη συγκυρία για τη Merck, που φιλοδοξεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς για την έρευνα και την τεχνολογία να αφουγκραστεί αυτό που έχουν να πουν»
Σύμφωνα με έρευνα της εαιρείας, σχετικά με τη βιωσιμότητα, το 39% της γενιάς Z και των Millennials συμφωνούν ότι η υγεία και η ιατρική αποτελούν έναν από τους πιο σημαντικούς πυλώνες μιας βιώσιμης κοινωνίας. Παράλληλα, οι νέοι Ευρωπαίοι θεωρούν ότι σέβονται το περιβάλλον, και ιδιαίτερα οι Millennials (87% έναντι 82% της γενιάς Z). Οι νεαρές γυναίκες εμφανίζονται πιο πρόθυμες να αλλάξουν τις συνήθειές τους για να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα σε σχέση με τους άνδρες (85% vs 78%), ενώ όλοι συμφωνούν ότι ο καρκίνος (52%), οι περιβαλλοντικές απειλές (43%) και η μη βιώσιμη κατανάλωση και παραγωγή (29%) είναι οι 3 κύριες προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν σε παγκόσμιο επίπεδο. Τις νέες γυναίκες, τέλος, απασχολεί περισσότερο η ισότητα των φύλων και η έλλειψη συμπερίληψης και διαφορετικότητας (32% το επισήμαναν έναντι μόλις 20% των ανδρών).
Η γενιά Z συζητά περισσότερο για την ισότητα, τη διαφορετικότητα και την συμπερίληψη από ό,τι οι Millennials (39% vs 30%), αλλά οι Millennials μιλούν περισσότερο για τη βιωσιμότητα (38% vs 29%). Γεγονός είναι επίσης ότι περισσότεροι Millennials συσχετίζουν το μέλλον με τη βιωσιμότητα (25%) σε σύγκριση με τη γενιά Z (18%). Επίσης, 2 στους 3 νεαρούς Ευρωπαίους θεωρούν τις πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ισότητα των φύλων, τη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη ως τους πιο σημαντικούς – μετά το μισθό - παράγοντες για να επιλέξουν μια δουλειά. Η γενιά Z ξεχωρίζει το σεβασμό στη διαφορετικότητα (28%) και την προθυμία αποδοχής και μεταβίβασης της ευθύνης (25%) ως χαρακτηριστικά του ιδεώδους προϊστάμενου ή ηγέτη, ενώ οι Millennials αναφέρονται στη συμπόνια και την έμπνευση (30%) αλλά και στην ικανότητα δημιουργίας στις εταιρείες κουλτούρας αναγνώρισης ταλέντου και δεξιοτήτων (28%).
Οι τρεις κύριες πηγές πληροφόρησης των νέων για έναν υγιεινό τρόπο ζωής είναι οι Επαγγελματίες Υγείας (55%), οι συναφείς με την υγεία φορείς (43%) αλλά και οι επίσημοι λογαριασμοί δημόσιων ή ιδιωτικών φορέων στα social media (37%), ενώ αμέσως μετά κατατάσσονται ιδιώτες που παράγουν ή δημοσιεύουν περιεχόμενο συναφές με την υγεία: 35% των Ευρωπαίων τους εμπιστεύονται και ειδικότερα οι νέες γυναίκες (38%). Επίσης, οι νεαρές γυναίκες μιλούν περισσότερο για τη σωματική και συναισθηματική τους υγεία από ό,τι οι άνδρες (54% το αναφέρουν ως σύνηθες αντικείμενο συζήτησης έναντι 36% των ανδρών).
Τέλος, η καλή σωματική και συναισθηματική υγεία, ο κατάλληλος σύντροφος και μια ικανοποιητική δουλειά θεωρούνται ως οι τρεις πιο σημαντικές παράμετροι για να σκεφτούν οι νέοι τη δημιουργία οικογένειας. 33% των Ευρωπαίων επισήμαναν πως «μια ενωμένη και ειρηνική Ευρώπη» θα ήταν επίσης σημαντικός παράγοντας για να σκεφτούν τη δημιουργία οικογένειας. Επιπλέον, η κατανόηση και η εργασιακή ευελιξία είναι αυτό που θα χρειάζονταν οι περισσότεροι νέοι Ευρωπαίοι αν χρειάζονταν να φροντίσουν άλλους ανθρώπους (59%). Οι νεαρές γυναίκες αναφέρουν την ψυχολογική υποστήριξη σε μεγαλύτερο ποσοστό από ό,τι οι άνδρες (55% vs 44%). Για τη γενιά Z, η υλική και οικονομική υποστήριξη είναι εξίσου σημαντική με την ψυχολογική, ενώ για τους Millennials, η πλέον σημαντική είναι η πρώτη.