Tρόπους για να βοηθήσει το ευρύ δίκτυο προμηθευτών της στην Ευρώπη ώστε να αντιπαρέλθει την έλλειψη φυσικού αερίου διερευνά η Volkswagen, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής όλο και περισσότερων ανταλλακτικών σε τοπικό επίπεδο και της αλλαγής στον χάρτη παραγωγής της.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δήλωσε ότι η μετεγκατάσταση της παραγωγής ορισμένων εξαρτημάτων είναι μεταξύ των μεσοπρόθεσμων επιλογών της, εφόσον οι ελλείψεις φυσικού αερίου διαρκέσουν πολύ πέραν αυτού του χειμώνα. Οι προμηθευτές της στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη εξαρτώνται περισσότερο από το ρωσικό αέριο. Η VW έχει μεγάλα εργοστάσια σε Γερμανία, Τσεχία και Σλοβακία, καθώς και εγκαταστάσεις στη νότια Ευρώπη.
«Εστιάζουμε μεσοπρόθεσμα στην περαιτέρω τοπικοποίηση, στη μετεγκατάσταση της παραγωγικής ικανότητας ή σε τεχνικές εναλλακτικές, παρόμοιες με την ήδη κοινή πρακτική που αντιμετωπίζει την έλλειψη ημιαγωγών και άλλες πρόσφατες διακοπές της αλυσίδας εφοδιασμού», δήλωσε ο Geng Wu, επικεφαλής αγορών της Volkswagen.
Οι πρόσφατες ειδήσεις ότι τα επίπεδα αποθήκευσης φυσικού αερίου στη Γερμανία έφτασαν το 90% νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα κατευνάζουν τους φόβους για έντονες ελλείψεις αυτό τον χειμώνα, αλλά η χώρα θα δυσκολευτεί να αναπληρώσει τα εξαντλημένα αποθέματα το επόμενο καλοκαίρι χωρίς συνεισφορές από τη Ρωσία.
Η νοτιοδυτική Ευρώπη ή οι παράκτιες ζώνες της βόρειας Ευρώπης, περιοχές που έχουν καλύτερη πρόσβαση σε φορτία υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από τη θάλασσα, θα μπορούσαν να διεκδικήσουν μερίδιο από τις αλλαγές στον χάρτη παραγωγής, δήλωσε εκπρόσωπος της Volkswagen σύμφωνα με το Bloomberg. Οι προμηθευτές που θα μετεγκατασταθούν σ' αυτές τις περιοχές θα προέλθουν από τα υπάρχοντα εργοστάσια του ομίλου σε Πορτογαλία, Ισπανία και Βέλγιο.
Οι προμήθειες φυσικού αερίου στα εργοστάσια της VW είναι εξασφαλισμένες επί του παρόντος, ωστόσο η εταιρεία εντόπισε πιθανούς τρόπους εξοικονόμησης στις ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις της σε ένα «μέσο διψήφιο ποσοστό», δήλωσε ο Michael Heinemann, διευθύνων σύμβουλος της μονάδας ηλεκτροπαραγωγής της εταιρείας.
Δεν πρόκειται ωστόσο για τη μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που ανησυχεί για την ικανότητα των προμηθευτών της να συνεχίσουν να κατασκευάζουν ανταλλακτικά, καθώς οι τιμές της ενέργειας αυξάνονται. Η Mercedes-Benz έχει δηλώσει ότι συνομιλεί με προμηθευτές εντός Γερμανίας, που θα κινδύνευαν σ' ένα σενάριο περιορισμού του φυσικού αερίου, ούτως ώστε να μεταφέρουν την παραγωγή τους εκτός της χώρας.
«Οι πολιτικοί πρέπει να περιορίσουν την ανεξέλεγκτη έκρηξη στις τιμές φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας», δήλωσε ο Thomas Steg, επικεφαλής εξωτερικών σχέσεων της εταιρείας. «Διαφορετικά, ιδιαίτερα οι επιχειρήσεις μικρής και μεσαίας έντασης ενέργειας θα έχουν μεγάλα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού και θα πρέπει να μειώσουν ή να σταματήσουν την παραγωγή τους».