Αυξάνεται το κόστος για τις θαλάσσιες μεταφορές, καθώς ο αγώνας της Ευρώπης για προμήθειες προκαλεί έλλειψη πλοίων για μεταφορά βασικών καυσίμων αυτόν τον χειμώνα.
Σύμφωνα με το Bloomberg, τα πλοία μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο, ντίζελ και αργό στην Ευρώπη από πιο μακρινές περιοχές από ό,τι συνήθως, για να αντικαταστήσουν τον ρωσικό ενεργειακό εφοδιασμό, καθώς η σύγκρουση στην Ουκρανία δεν δείχνει σημάδια τερματισμού. Αυτό κρατά τα πλοία απασχολημένα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και καθυστερεί την επιστροφή τους και τη διαθεσιμότητά τους, πυροδοτώντας ένα ράλι στους παγκόσμιους ναύλους, όπως είπαν ειδικοί στη ναυτιλία.
Οι ναύλοι μεταφοράς LNG είναι σε υψηλά επίπεδα για αυτή την εποχή και απειλούν να ξεπεράσουν το περσινό peak τους. Το κόστος αποστολής φορτίου αμερικανικού πετρελαίου στην Κίνα είναι στο υψηλότερο από το 2020, ενώ η μεταφορά φορτίου πετροχημικών πρώτων υλών από τη Μέση Ανατολή στην Ιαπωνία κοστίζει διπλάσια σε σχέση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με στοιχεία του Baltic Exchange.
Η έλλειψη πλοίων απειλεί να επηρεάσει τις ασιατικές οικονομίες που εισάγουν πετρέλαιο και φυσικό αέριο από τις ΗΠΑ, καθώς μπορεί να δυσκολευτούν να λάβουν εφεδρικά φορτία σε σύντομο χρονικό διάστημα, εάν ο καιρός γίνει εξαιρετικά κρύος αυτόν τον χειμώνα, όπως σημειώνουν traders και πλοιοκτήτες.
Υπάρχουν πολύ λίγα πλοία LNG διαθέσιμα προς ενοικίαση κατά τη διάρκεια του χειμώνα και μόνο για σύντομα ταξίδια, δήλωσε ο Oystein Kalleklev, διευθύνων σύμβουλος της πλοιοκτήτριας Flex LNG Management AS.