Air France-KLM ένα βήμα πριν την απόκτηση της ITA Airways

Υπό την ομπρέλα του fund Certares και έναντι της προσφοράς σχήματος με συμμετοχή των MSC-Lufthansa. Τρέχουν οι εξελίξεις για την πώληση της πρώην Alitalia, με στόχο να μην τις ξηλώσει τυχόν «ανεπιθύμητη» νέα ιταλική κυβέρνηση.

Air France-KLM ένα βήμα πριν την απόκτηση της ITA Airways

Όμιλος επενδυτών με τη συμμετοχή των Air France-KLM και Delta Air Lines είναι κοντά στην αγορά του νεόκοπου κρατικού αερομεταφορέα της Ιταλίας, καθώς προτιμήθηκε έναντι της ανταγωνιστικής προσφοράς που κατέθεσε σχήμα που περιλάμβανε τη γερμανική Lufthansa.

Το ιταλικό Υπουργείο Οικονομικών, που τρέχει τη διαδικασία για την εύρεση νέου ιδιοκτήτη της ITA Airways, δήλωσε ότι θα ξεκινήσει αποκλειστικές συνομιλίες με τον εν λόγω όμιλο, του οποίου ηγείται το επενδυτικό ταμείο Certares, μεταδίδει το Bloomberg.

Οι δύο κοινοπραξίες ανταγωνίζονταν για μήνες προκειμένου να αγοράσουν την αεροπορική εταιρεία που αναδύθηκε από τις στάχτες της πάλαι ποτέ Alitalia.

«Μετά από αποκλειστικές συνομιλίες, θα υπογραφεί δεσμευτική συμφωνία μόνο εάν το αποτέλεσμα είναι πλήρως ικανοποιητικό για τον δημόσιο μέτοχο», σχολίασε το υπουργείο.

Αν και η επιλογή της Ρώμης φέρνει τους πλειοδότες υπό την ηγεσία της Certares ένα βήμα πιο κοντά στην απόκτηση της ITA, εντούτοις παραμένουν ορισμένα βασικά εμπόδια, με πρώτο και καλύτερο τις εκλογές στην Ιταλία σε λιγότερο από ένα μήνα. Μια νέα κυβέρνηση -- πιθανότατα ενός δεξιού συνασπισμού σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις -- θα μπορούσε να ανατρέψει την εν λόγω απόφαση ή ακόμη και να εμποδίσει την ιδιωτικοποίηση του αερομεταφορέα.

Σύμφωνα με τους όρους της προσφοράς του ομίλου Certares, το κράτος θα κατέχει το 40% των μετοχών της ITA και δύο από τις πέντε έδρες του διοικητικού συμβουλίου, με ορισμένα δικαιώματα βέτο, γράφει η Corriere della Sera. Αυτή η δομή ίσως είναι πιο πιθανό να γίνει δεκτή από μια μελλοντική δεξιά κυβέρνηση, αν και λεπτομέρειες δεν έχουν ανακοινωθεί επισήμως για καμία από τις δύο προσφορές.

«Φαίνεται πως επιλέγεται η μεγαλύτερη κρατική επιρροή και όχι η πλήρης ιδιωτικοποίηση της ITA», ανέφερε η Lufthansa μετά την ανακοίνωση της απόφασης.

Η Air France-KLM έχει δεμένα χέρια στο μέτωπο των εξαγορών, έως ότου επιστρέψει δισεκατομμύρια ευρώ σε κρατικά κεφάλαια που χρησιμοποιεί για να διασφαλιστεί η επιβίωσή της μετά την κρίση που έφερε η πανδημία.

Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος Μπεν Σμιθ επισήμανε τον Ιούνιο ότι ο αερομεταφορέας θα μπορούσε σύντομα να απαλλαγεί από την απαγόρευση απόκτησης αντιπάλου σε ποσοστό άνω του 10% που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υποδηλώνοντας ότι προγραμματίζονται αποζημιώσεις πριν από το τέλος του 2022.

Η εταιρεία δήλωσε ότι δεν επενδύει στην κεφαλαιακή διάρθρωση της ITA αυτή τη στιγμή, αλλά ότι θα μπορούσε να εξετάσει το ενδεχόμενο αγοράς μειοψηφικού μεριδίου μεσοπρόθεσμα.

«Εάν ολοκληρωθεί αυτή η επιχείρηση, η Air France-KLM θα γίνει εμπορικός και επιχειρησιακός εταίρος της ιταλικής αεροπορικής εταιρείας, ως μέρος της κοινοπραξίας με επικεφαλής την Certares», ανέφερε.

Η ζημιογόνα Alitalia μπόρεσε να συνεχίσει να πετά μόνο χάρη στην κρατική ενίσχυση. Η ιταλική κυβέρνηση αναμόρφωσε την αεροπορική εταιρεία με την επωνυμία ITA το 2020, παραχωρώντας πολλά από τα περιουσιακά στοιχεία της και διατηρώντας παράλληλα μεγάλο μέρος του χρέους της.

Η πώληση της ITA «δεν θα αφεθεί στην επόμενη κυβέρνηση, πρέπει να κάνουμε το καθήκον μας», δήλωσε προ ημερών ο πρωθυπουργός Μάριο Ντράγκι, ο οποίος διατηρεί τον υπηρεσιακό ρόλο του μέχρι τις εκλογές της 25ης Σεπτεμβρίου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v